S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2010

Av Margita - 5 januari 2010 17:24

Titta på den här videon med the Beatles från 60-talet.

Inspelningen är historisk eftersom det var den första TV-sända direktsändning över hela jorden samtidigt (jag tror jag säger rätt nu). Jag satt uppe och tittade och kom ihåg att det var nåt alldeles hisnande. Tänk att alla överallt på jorden på samma gång kunde se och lyssna på the Beatles! Det var stort! Nu är det vardagsmat......

Av Margita - 5 januari 2010 16:56

Jojomen, imorgon bär det iväg till Göteborg och Sticky Fingers för att beskåda och framförallt lyssna på Crucial Pride! Igen. De hade en spelning förra året och nu är det alltså dags igen. Sångaren i bandet är Andreas Johnson och är min dotters pojkvän. Ska bli jätteroligt att komma dit igen och få digga lite heavy metal och shaka loss!   

Avundas de lite grann - det är en speciell känsla att stå på scen. Och tänk att få spela trummor! Vad häftigt! Eller att bara få leva ut på scen!

  Foto: Ellen Björktegen

Av Margita - 5 januari 2010 12:52

Jag vill verkligen inte vara sämre än att hjälpa till att sprida detta budskap:

 

Själv är jag en riktig fattiglapp och har i alla fall inte denna månad råd att skänka några pengar, tyvärr, men jag kan ju alltid bidra med att föra budskapet vidare.

Det var en sorglig brand, några katter dog och nu får de börja om från noll med deras fina verksamhet.

Snälla, hjälp ni som kan!

Av Margita - 5 januari 2010 12:01

Jaså - ni undrar vad jag håller på med?

Ja, än så länge får det vara en hemlighet - men jag kan ju säga så mycket att jag röjer ur tvättstugan för att få plats för något annat än bara tvätt   

Av Margita - 4 januari 2010 22:55

Alice o Algot bloggar:

Det är så konstigt - idag har vi fått vara i tvättstugan   - vi brukar ju aldrig få vara där?!?

Och matte var jättekonstig! Det försvann saker, hon stod plötsligt nästan i taket och ja, det var underligt men samtidigt väldigt spännande!

Speciellt den där saken som lät, vi sniffade lite försiktigt först och sen lade jag (ja, det är Alice nu) mig ner för att hålla koll så ingen mus eller råtta försökte slinka emellan det där hålet under den där saken som lät så mycket. Men det kom aldrig nån råtta! Gissa om jag blev besviken.

Men kan ni fatta vad matte håller på med???!??


 

Av Margita - 4 januari 2010 10:20

Mjauuu! Godmorgon alla två-och fyrbenta!

Har ni märkt att det låter från nån konstig manick på bloggen??

Det är min kära matte som fått för sig att det kunde vara bra? Musik säger hon att det heter.

Jaja, det får heta vad det vill. I mina öron låter det inte alls bra!   

Men vet ni, jag vet faktiskt hur ni ska göra för att stänga av det där otäcka mullrandet: tryck bara på avstängningsknappen på ipoden så slipper ni eländet!!

Haha - matte trodde inte jag visste det! Men jag ser väl hur hon gör?

Jag brukar trava över tangenterna när jag tröttnar - bara som ett tips till er tvåbenta därute - det är väldigt effektivt - hehe   

Nu ska jag kika lite mer på fåglarna härutanför - tjing!

 

/Algot

Av Margita - 3 januari 2010 13:23

Men matte! Jag trodde JAG och kanske   Agnes och Alice skulle skriva här i bloggen???!!!??? Nu börjar du pladdra om förr i tiden - herregud   

Av Margita - 3 januari 2010 12:34

Historia tycker jag är väldigt intressant och jag inbillar mig att för att vi ska förstå vår samtid är det bra att känna till hur världen såg ut "förr i tiden". Alltså, hur tänkte människor då, hur klädde de sig, vad åt dem, hur var världen uppbyggd? Fick man tänka egna tankar?

Det som är så självklart idag var väl troligtvis inte det för 50 eller 300 år sen, ändå är/var vi alla människor.

Något som också alltid intresserat mig är olika kulturer, det är ju nästan samma som olika tidsepoker kan jag tycka.

Utgångspunkten är att vi är människor. Men vi lever/har levt i olika tidsepoker eller i olika kulturer och utifrån det formas våra liv. Det är väldigt intressant.

Så jag tänker att jag bjuder er på lite stoff från gamla tider under denna kategori och jag får nog ha en "olika kulturer" -kategori också   


Ovan en härlig bild på min syster och mig med våra typiska 50-talskläder. Kortet är taget nån gång under senare delen av 1950-talet. Kanske det tom är början av 60-talet?



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards