S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2010

Av Margita - 8 januari 2010 18:38

Min fina Alice, nu 7 månader, njuter i vintersolen på balkongen.

        Alla foton tagna av Ellen Björktegen

Av Margita - 8 januari 2010 18:09

i tvättstugan.....jo, matte har flyttat ner saker från hyllorna och lagt på byrån som står i tvättstugan.....nä, nu blir det konstigare och konstigare.....rörigt blir det också men det gillar vi!   

Av Margita - 8 januari 2010 09:00

Hmmmm....ja vet ni vad? Matte har inte gjort nåt mer i tvättstugan.....? Hon försvann och lämnade oss ensamma. Dumma matte! Fast ibland är det faktiskt skönt att hon försvinner - då kan vi busa med varann precis hur mycket vi vill!   Matte undrar alltid varför mattorna ligger på sniskan, kuddar ligger på golvet och ja, det mesta ligger på golvet....hehe....roligt att retas med henne!

Vi undrar fortfarande varför hon grejade så mycket i tvättstugan? Och att vi fick vara där??! Kanske det händer idag igen?? Vi hoppas!

Algot, Agnes och Alice

  

  Skulle vi vara busiga??

Av Margita - 7 januari 2010 20:32

Nu är jag hemkommen från en härlig kväll på Sticky Fingers. Lyssnade på Crucial Pride som jag berättade om i detta inlägg.

Min syster och hennes son var också där och vi diggade! Tyvärr hade vi glömt hörselpropparna hemma så det blev toapapper istället. Haha

De gjorde riktigt bra ifrån sig och Andreas sjöng ut och skapade stämning i lokalen. Riktigt bra!!   

För såna "tanter" som min syster och jag är det riktigt spännande och en liten konstig känsla att komma till ett ställe som Sticky Fingers. Scen, dansgolv, bar och HÖG volym på musiken. Vi blev påminda om vår egen ungdom (var inte det igår förresten??) och hur vi överhuvudtaget kunde prata med varann då förstår vi inte idag....  

Men själv blir jag nog aldrig vuxen (fast i vissa avseenden  tycker jag inte man behöver det) - helst hade jag velat shaka loss på dansgolvet!!


 

Sen blev det en tripp till Ytterby - som vanligt. Trevlig kvällsfika hos syster och sen en god natts sömn.

Innan jag åkte hem idag blev jag bjuden på nygräddade scones hos mina pigga goa föräldrar.

Vet ni förresten vad jag önskar mig i present när jag snart fyller år?

En mobil med tillräckligt bra kamera så jag kan fota för bloggen! Hehe......


Andreas från Crucial Pride på Sticky Fingers:


  Foto: Ellen Björktegen

och de diggande tokiga systrarna "Tant":

 

Av Margita - 6 januari 2010 13:00

Alltså, om matte önskar sig och skaffar saker som hon tycker är vackra då tycker vi det är inte mer än rätt att hon skaffar tjusiga saker till oss också!

Om sanningen ska fram är vi rätt trötta på den tråkiga toalådan vi har på toaletten. Usch, nej, kan hon inte skaffa nåt flådigare?!?!

Som den här t.ex:

 

Den här lådan vill vi verkligen ha! Vi hittade den här.

Mjauu på er! /Algot, Agnes och Alice

Av Margita - 6 januari 2010 11:00

Är ju också intresserad av konst. Har alltid drömt om att kunna måla. Har väl prövat nån gång men prestationsångesten har tagit ett strypgrepp så rejält att jag tappat sugen nästan innan jag börjat!   

I ungdomen vävde jag en del vilket jag tyckte var fantastisk roligt och rogivande! Våren 1980 tog jag en folkhögskolekurs i vävning och när kursen var slut skulle vi visa upp våra alster för varandra i gruppen och vår lärare kommenterade vad vi gjort. Då fäller hon en kommentar om min trasmatta som jag aldrig ska glömma. Hon säger: "och här har vi konstnären...." Jag blev så fruktansvärt glad. Hon såg att jag ville något med mattan! Jag hade gjort ett grundligt förarbete och tänkt ut en solnedgång i Kosterfjorden utanför Strömstad.

Nu blev det inte så mycket med mina drömmar om att bli konstnär - mycket tror jag min dåliga självkänsla spelat in - men som det sägs: det är ju aldrig för sent!!

Jag måste bara lära mig att släppa prestationsångesten och tänka att jag ska bli världsbäst direkt!

Njuta av andras alster kan jag också göra hur mycket jag vill!!

Här är något jag gillar! Laurel Burch!

      

Av Margita - 6 januari 2010 09:00

Det finns ju väldigt många inredningsbloggar nuförtiden. Har väl knappast undgått någon.

Själv är jag väldigt intresserad av design men det mesta som jag ser i affärer som jag tycker om är så förbenat dyrt så det kan jag glömma direkt! Återstår loppis och second hand. Det är verkligen roligt! Ett hem kan bli väldigt personligt med begagnade saker.

Nu har jag upptäckt att av någon konstig outgrundlig anledning är jag helt förhäxad av kulturen i främst Iran, Marocko och länderna runt södra Medelhavet. Tycker mycket av det utstrålar livsglädje. Starka färger. Älskar det!

Och maten.....mmmmm.....jag kanske levt därnere nånstans i ett annat liv?!?!

För plötsligt har jag fått för mig att jag vill lära mig persiska!?!

Om sanningen ska fram vill jag lära mig all världens språk....hehe...

Här är en väska jag hittade på nätet - från Marocko. Vill ha!!

 

Av Margita - 5 januari 2010 17:49

Hur gulligt får det bli!! Gullighet nr !:



Gullighet nr 2:

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards