S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

En bekännelse

Av Margita - 22 februari 2010 08:40

Kom inte iväg till kursen i morse. Ringde till arbetsförmedlingen och avsade mig platsen. Orsak: har känt en stegrande panik och ångestkänsla över att gå kursen just nu. Får ångest över vädret, över att kursen är i annan stad, över att kursen håller på hela dan. Får ont i magen av att tänka på det   Nu har jag lärt mig att lyssna på min kropp och den säger att jag är inte redo för detta. Det är inte värt att riskera min hälsa för något som jag kanske ändå inte kan göra. Dvs starta eget för att leva på. Däremot kan jag lära mig mer om hela processen själv, i den takt jag klarar av och också starta upp något, i den omfattning och i den takt jag klarar av. Det får alltså inte bli något jag måste leva av. Då går jag i väggen igen och det vill jag naturligtvis inte.

Det är så typiskt mig att göra så här: börja för stort (för mig) och sen inse att jag fixar inte allt det som jag vill med huvudet. Kroppen säger ifrån, det är bara att inse.

Så nu sitter jag här och känner faktiskt en sorts lättnad. Jag behöver inte gå den där kursen för att bevisa för nån annan att jag är duktig. Det blir gärna så för mig, att jag ska göra något för att bevisa för någon annan att jag duger. Men jag vet ju numer att jag duger och det är befriande!

Nu tänker jag fortsätta att studera på egen hand, gå alla informationsträffar som finns lite varstans och börja så smått, väldigt försiktigt som sagt, med min lilla web shop. Den är så liten så den knappt syns - men vad gör väl det? Bara jag är nöjd och känner att jag tar rätt beslut.

ETT STORT TACK VILL JAG GE ER ALLA GOA BLOGGVÄNNER SOM STÖTTAT MIG OCH PEPPAT MIG FÖR ATT GÅ DENNA KURS - SOM NU INTE BLIR AV. NI ÄR GULD VÄRDA. DET ÄR SÅ UNDERBART ATT FINNAS TILL OCH VETA ATT NI FINNS DÄRUTE I CYBERRYMDEN - RIKTIGA, LEVANDE MÄNNISKOR SOM OCKSÅ KÄMPAR MED TILLVARON - MEN OCKSÅ GLÄDS ÅT DEN - OCH SOM STÖDJER ANDRA GENOM ERA FINA KOMMENTARER. KRAMAR OCH VÅRTULPANER I MASSOR TILL ER!

 

 
 
Tina

Tina

22 februari 2010 18:55

Hej! Jag har tänkt på dig. Undrat hur det gått.
Du skall vara snäll mot dig själv och du har lyssnat på ditt hjärta, din känsla. Du känner lättnad. Du har ringt AF. Det är DU som känner.Bra :)

Du vet vad som skulle tas upp på kursen, du kan söka efter den infn på nätet eller kanke ringa/maila en företagare helt enkelt och ...fråga. :) Det löser sig.

Bamsekram från Tina.

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Katarina/Dylan

22 februari 2010 19:15

Margita!
Jag tycker att du gjorde helt rätt! Att tvinga sig att göra något som ger ohälsa kan aldrig resultera i något gott. Arbeta dig fram till kunskap i din egen takt så kommer du se att resultatet blir utmärkt :) Lycka till nu och lev väl i din takt.
PS vilka härliga bilder på dina Sibbar i fönstret

 
Ewa

Ewa

24 februari 2010 18:19

Tack för boktipset!

När jag läste det här inlägget, så skulle det lika gärna ha kunnat vara mig själv det handlade om! Det är VÄLDIGT svårt att acceptera att kroppen orkar mindre än vad jag vill. Det är oxå väldigt svårt att inte känna mig ynklig eller som att jag ger efter för lätt de gånger jag lyssnar på min kropp. Det finns tyvärr inget utrymme för efterklokhet; det kostar för mycket i form av psykiskt mående. Kram

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

25 februari 2010 11:55

Oj vad mycket jag hade missat här !
Men du jag säger så här:
Det är bättre att ha försökt än att inte försöka alls!
Du försökte och precis som du skrivr insåg du att det hade blivit för jobbigt och förkrångligt och tagit påtok för mycket av din härliga energi! Så du ska se att det går att gå andra vägen också !! :)

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards