S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2010

Av Margita - 12 februari 2010 11:29

Oj, Lotta!! Det ser jag ju nu att mitt förra inlägg kan tolkas som att Algot ska på utställningen i Mölndal! Men lugn, lugn!   

Algot ska INTE på utställningen! Inte några av mina katter. Det är bara jag som ska dit och titta på andra vackra katter och prata lite med andra kattnördar som mig själv!!   

Tack Lotta ändå för påminnelsen! Har en liten fundering på att ställa ut tjejerna i Bohus i maj tror jag det är och då får jag komma ihåg deras sprutor - att de gäller!

Va roligt förresten att du också här på bloggplatsen! Ska följa dig - jag länkar till dig om du inte har nåt emot det. Säg till i så fall!


Av Margita - 12 februari 2010 10:03

Idag har det gått ett helt år sen Algot vaccinerades sist! Uj, va fort det gick då!

Vi har blivit kallade att komma idag (dock slipper jag ta en spruta   ) och jag tackar mina underbara grannar som är så snälla!! Jag har ingen bil men de kör mig gärna till veterinären och hem igen!!  

Så idag ska Algot kammas och borstas, klorna ska klippas och sen får han hoppa in i den tjusiga transportväskan.

Det brukar gå väldigt bra. Gör säkert så idag också.

Efter veterinärbesöket ska jag packa en liten väska för att imorgon åka till kattutställningen i Mölndal och därefter på middag till syster i Ytterby. Blir där hela helgen  så om det blir tyst här i bloggen så vet ni vad det beror på.

Vi hörs! Ha det riktigt bra och ta hand om er!

Av Margita - 12 februari 2010 09:45

Istappar är det gott om denna vinter! Ni tänker er väl för när ni går utmed husen i städerna?! Rent livsfarligt som det ser ut på vissa platser!   

Utanför min grannes fönster ser det ut så här:

  Som en liten jalusi av is! :-)

Av Margita - 11 februari 2010 19:02

Det har väl knappast undgått nån av er att alla hjärtans dag är på söndag!?

Jag är lite nyfiken - hur många av er firar egentligen den dagen??

Själv dristar jag mig kanske till att köpa en ask med geléhjärtan för att ge till mina älsklingar. Men det kan också glömmas   

För en som jag, som är född 52 i det förra seklet, så är Alla hjärtans dag inte så där jättespeciell. Dagen har blivit mer och mer lik det amerikanska sättet att fira dagen. Liksom så mycket annat så tar vi efter den amerikanska kulturen - på gott och ont!?!

 

Av Margita - 11 februari 2010 18:46

Idag tog jag fram solglasögonen för första gången i år!   

  De skyddade så härligt från denna vackra gnistrande snö!

  Vilken härlig promenad jag fick i solskenet! Solen värmde lite lite grann!   

Av Margita - 11 februari 2010 10:56

  Jaja, jag vet att februari är en VINTERmånad men det kan inte hjälpas. Våren börjar bli efterlängtad nu.

Får njuta av denna vackra tulpanbukett så länge - varsågoda ni med! Gissar på att det är många därute som längtar till våren!

Tänk va gott de har det ändå, alla växter, under det djupa varma täcket!   

Av Margita - 10 februari 2010 21:17

  Härute vid Tofta vid Kungälvs kommuns kustlinje kan man ta en stärkande promenad och insupa havsluft. Detta är mina egna bilder från en promenad för ett par år sen.   Svanar finns det gott om i havsbandet - här dock endast en ;-)   I horisonten kan man faktiskt skymta Åstol (men då får man ha skarp syn)

Av Margita - 10 februari 2010 16:22

Idag skaffade jag mig en bluetooth USB så att jag ska kunna föra över bilder från mobilen till datorn på ett smidigt sätt   

Nu gäller det "bara" att komma på hur den lilla tekniken fungerar - än så länge har jag inte fått ordning på den   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards