S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2010

Av Margita - 13 mars 2010 17:10

Nu vill jag ha en hund också!!   

En finsk lapphund - är de inte vackra??

 

De finns i många olika färger och ska vara otroligt tillgivna, lättskötta och lättlärda. Precis vad jag önskar. En kompis att promenera med, att kunna gå ut i skogen och träna lydnad och spårning. Vad kul!!! Kanske agility också?

Men, men....de kostar i inköp, kostar i drift och ja.....jag nöjer mig med att drömma just nu.   

Av Margita - 12 mars 2010 10:28

ligger här bredvid mig när jag packar paket och skriver på Tradera.

Hur söt får man bli egentligen?   

    Ser ni hur han håller tassarna?   

Han är min lille gube - när han är inne så följer han mig vart jag går!   

Av Margita - 11 mars 2010 17:29

Alice löper!!   

Av Margita - 11 mars 2010 10:43

Har ju börjat sälja på Tradera och tycker det går väldigt bra.

Nu har jag satt ett mål för försäljningen. Alla pengar jag tjänar genom Tradera sätter jag in på ett särskilt konto som jag kallar för "kattkontot". Det ska alltså gå till mitt katteri och det som rör uppfödningen. Jag har en målsumma och jag har tjänat in en sjättedel av den summan på ca en månad. Tycker det är bra. Planerar också att försöka sälja ännu mer intensivt eftersom jag snart behöver pengar till HCM-scanning bland annat.

Detta känns riktigt bra!   

Av Margita - 11 mars 2010 10:33

Riksbyggen ordnade igår kväll en liten fest för styrelsemedlemmar i de olika bostadsrättsföreningarna runt Borås. Vi fick mycket information, god mat och lite underhållning och priser lottades ut.

Döm om min förvåning när jag hör mitt namn ropas ut när den största vinsten lottas ut!! Jag som sällan har tur hade det denna kväll   

Det blev en dammsugare! Haha......nu ska här städas. Behöver en ny, den gamla håller på att falla sönder! Roligt! Tack Riksbyggen för en trevlig kväll!!

 

Av Margita - 9 mars 2010 21:41

Jag sitter och slötittar på TV när jag plötsligt hör ett "KRASCH, BOM, KRASCH"!

Hmmm.....jag anade genast att den lilla busiga Alice var i farten och mycket riktigt!

Hon har hittat mitt vitrinskåp, lyckades hoppa upp på toppen där jag har(de) en kruka med torkade hyacinter ståendes. Krukan plus två fina värmeljus slogs sönder mot golvet med ett ljudligt brak!   

Nu börjar jag undra om Alice kommit in i nåt slags katt-tonår?? I natt väckte hon mig 3 gånger!   Hon stod på min axel och i ett skutt hoppade hon upp på bokhyllan ovanför min säng. Där får hon faktiskt inte vara så i natt har jag med mig blomsprutan bredvid sängen  

Ni som har katt - är de lite extra busiga runt 1-årsåldern?? Jag har ju två katter innan så jag borde ju veta, men jag kommer inte ihåg. 

Förutom att hon är busig så piper hon också. Ofta. Ibland vill hon leka, ibland vill hon ut på balkongen. Men när hon piper på natten, då kan jag inte hjälpa henne. Är hon rastlös, ska hon snart börja löpa kanske?? Någon som har en teori?

Lilla goa Alice, mysgumman!!   Busan får vi kalla henne nu!   

 

Av Margita - 9 mars 2010 19:28

Vadå? Resa mig upp?! Aldrig i livet!

  Nu ligger jag här i lillmattes famn - så det så!! Hon är ju aldrig hemma!

 

Av Margita - 8 mars 2010 18:44

Hur lång tid tar det innan all snö är borta här??

  Ovan är alltså ett piskställ. Hehe, det är lite snö som ska bort innan gräsmattan syns igen.

  Här väntar jag på att jag ska kunna sitta och sola! Men som ni ser, mycket snö kvar!!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards