S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juni 2010

Av Margita - 1 juni 2010 18:59

Mitt stora intresse bredvid kattuppfödning är trädgård och allt som hör ihop med det.

Nu är det så att jag har en slänt, som trots att det regnar en del, blir torr och är allmänt lite "svår". Överst har jag en blandhäck med Aronia, Syrénhortensia och Körsbärsbenved. Här har jag lånat bilder från bla Odla.nu och en plantskola i Halmstad.

Aronia blir så här vacker på hösten. Bären kan man göra sylt av. Rätt ok.

 

Syrénhortensian är så vacker när den knoppas! På hösten blommar den så här.

 

Slutligen har jag satt mitt absoluta favoritträd/buske:

Körsbärsbenved! Benved överhuvudtaget är en suveräna växtfamilj! Men här har jag valt trädet. Så vackert med sina exotiska frukter! Växtsättet är också så graciöst.

  Nu ser inte mitt träd ut så där än. Det är faktiskt bara två grenar. Köpte den förra sommaren och den har växt sen dess kan jag lova!   

SÅ-nu till saken! Jag vill göra något vackert med min slänt och har tänkt hit och dit och hit igen......

Så idag fick jag se den här bilden på nätet:

  Fy tusan vad jag gillar detta! Den vita i mitten är "Nuuk" en potentilla, liten krypande "ölandstoksort" som jag tror skulle passa bra och lysa upp i min slänt. Det var när jag letade bilder just på Nuuk som jag hittade detta. Det är nämligen perfekt för mig eftersom det enda jag behöver skaffa mig är just Nuuk, de andra plantorna, alunrot och stjärnflocka, och trädet, det har jag redan!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards