S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2010

Av Margita - 5 juli 2010 16:55

Mitt inlägg om vitfläck på katt kändes lite som att "nu gör jag bort mig"? Men jag tar den "risken" för jag vet att nu glömmer jag aldrig det jag vill komma ihåg. Misstänkte att det var något som jag inte tänkt rätt. Emelie (MissEmmis - se under länkar) svarade att vitt under haka och runt ögonen är inte vitfläck utan en del av det mönster som katten har. Tack för det! Nu har jag lärt mig det också - plus att jag kommer ihåg det   

Av Margita - 4 juli 2010 17:11

Alice sover fortfarande mycket......när jag vägde henne igår har hon gått upp ett halvt kilo sen förra veckan......hennes tuttar är större och lite röda i botten......

jag tror Alice är dräktig! Men jag säger inget definitivt än.....  

Av Margita - 4 juli 2010 16:48

Igår var en skön dag, men jag däckar.....tål inte värme som är över 25 grader.   Går det över 25 grader så söker jag upp skuggan och livet går i ultrarapid. Fick värmeslag en gång i ungdomen. Vet inte om det är det som gjort mig känsligare? Rätt kul i sammanhanget är att det var min gamla vän och jag som tågluffade i Frankrike på 70-talet. Vi tog färjan över till Korsika. Vilken vacker ö!! Men vi satt hela första dan på den kritvita sandstranden i stekande sol och gissa hur det gick för mig? Dan efter ligger jag totalt utslagen med feber och frossa och mår fullständigt pyton. Hotellet vi bodde på gjorde verkligen inte rättvisa för att kallas hotell, det var ett fallfärdigt hus (men precis vid havet) med en känsla av antiken (?), i en stor stor sal med stengolv, där hade de byggt in ett mindre rum i rummet och där bodde vi. Så vem som helst kunde bara ställa sig på tå och kika in till oss om de ville  .....fast ingen gjorde det.....  

Haha.....vilka minnen! Varför var jag inte ängslig då? Då kunde jag ju resa! Dumma mig!   

Så här såg jag i alla fall ut igår när jag var hos grannen. Satt mest i skuggan i den goa hammocken:

  Visst ser jag lite lidande ut?

Men jag svalkade mig senare i poolen  

Av Margita - 2 juli 2010 13:08

Alice tappar sin vinterpäls nu och jag tycker mig se en förändring i färgen (eller har jag inte sett det förut?!?). Hon är vit under hakan och har vitt runt ögonen. Kollade genast föräldrarnas färger eftersom jag bara kom ihåg att de är svartsilver. Jovisst, pappa Amadeus är 09, alltså med vitt. Kan det vara så att färgen hos Alice förändras? Att det visar sig först nu att hon faktiskt har vitt också? Eller räknas det inte när det är vitt under hakan?

Nu när jag tittar på gamla bilder så ser jag att hon redan där har vitt runt ögonen och hakan ser också vit ut. Men det är som om det blir tydligare ju mer hon växer eller är det mina ögon som öppnas?   

Så här såg hon ut som liten bebis.

 

Av Margita - 1 juli 2010 09:55

Jajamensan! Nu har Alice fått agera fotomodell och det på första sidan!   

Boråskatten, som är den kattklubb jag är medlem i, ger ut en liten skrift som heter "Kattbladet". I det nya numret ståtar alltså Alice på förstasidan. Hon är så fin min lilla Alice!   Och rolig, charmig, lekfull, nyfiken och full av bus! När hon inte sover......

 

Foto: Ellen Björktegen

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards