S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2010

Av Margita - 22 augusti 2010 06:15

Inatt har jag inte sovit mycket.....Alice hoppade upp i min säng vid 1-snåret på natten. Hon lade sig tillrätta efter att jag först fått fösa bort Agnes (förlåt! hon kom tillbaka sen och lade sig istället vid min huvudända och det gick bra för alla parter)   

Jag överlade med mig själv och kom fram till att det i detta skede inte skulle hända något så jag försökte sova. Lyckades till slut somna men vaknade igen vid 4-tiden av att Alice krafsar i sängen och slickar sig i stjärten. Försökte känna om jag kunde känna några sammandragningar men kände inget annat än de små kattungarnas sparkar.   

Lade mig tillrätta en gång till för att få lite mer sömn och lyckades även denna gång. Men nu är jag uppe igen. Alice har fortsatt att krafsa ochspinna högt (i vanliga fall hör jag henne inte men det gör jag nu). Allt i min säng. Eftersom jag inte vill att hon ska föda i min säng så gick jag helt sonika upp och har ätit frukost. Kanske jag avbröt något men jag tror att Alice är i öppningsskedet och vad jag förstår så kan hon vara i det stadiet ända upp till  24 timmar. Så än lär det dröja, men det är definitivt på gång. 

Håller er uppdaterade - om jag kan! 

Tack för kommentar, Budda!   

Av Margita - 21 augusti 2010 15:25

Alice har lagt sig i födslolådan......men jag har inte märkt några andra tecken..... 

Av Margita - 21 augusti 2010 14:28

Såg att MissEmmis skrivit ett inlägg till dem som ska köpa katt. Tänkte då att göra samma sak här och förklara varför jag tänker som jag gör.

Vet ju inte hur många som läser den här bloggen, som är intresserad av att köpa katt, men det är i alla fall till er jag vänder mig.

När du kontaktar mig för intresse av katt så vill jag att vi träffas och då kommer jag att ta reda på lite om hur du tänker, vad du vill ha katten till, hur du lever osv. Detta gör jag inte för att jag är nyfiken, nej, det handlar om att katten ska hamna i den familj som passar bäst. En som är intresserad av avel t.ex får naturligtvis ta den katt som är mest lämpad för det. Har du barn och kanske andra husdjur får det bli en kattunge som är "modig" och tycker om barn. Lever du ett lugnt liv får det bli den lugnaste katten i kullen osv osv.

Det är alltså viktigt för mig att rätt människa får rätt katt. 

Och det betyder i sin tur att det är inte den som kontaktar mig först som får välja katt utan ni hamnar alla i samma sits så att säga.

Allt för kattens och människans bästa.

Är du allergiker så vill jag att du testar hos mig minst 2 gånger. Testa också gärna hos andra uppfödare. Att som allergiker köpa katt är ett stort beslut och även ett stort ansvar. 

Hoppas vi hörs och att det blir någon katt i Alices kull som intresserar just dig.

Välkomna att höra av er när kullen fötts!

Jag förgås just nu av längtan!   



Av Margita - 21 augusti 2010 09:10

Hehe......nu har jag fixat en grind till.

Den här sätter jag till tvättrummet så att den nya kattfamiljen kan få vara ifred den första tiden. 

Jag har börjat se "håligheter" överallt här hemma - alltså såna små utrymmen där små nyfikna kattungar kan försvinna   

Så nu tänker jag ut strategier för att det inte ska hända. Avskärmningar, täcka för osv. Sladdar får jag också ta bort så i höst blir det ingen mysbelysning i vardagsrummet men det gör inget. Då har jag förhoppningsvis mysiga kattungar att mysa med istället.   

Här är grinden till tvättrummet.

  

Av Margita - 20 augusti 2010 19:32

Här ligger hon, lilla Alice, som förhoppningsvis snart ska bli mamma för första gången!   

Jag är så rastlös - vill bara att hon ska klämma fram de små NU!   

Nej, hon får ta det i sin egen takt. Förstås. 

Lilla gumman.   

    

Av Margita - 20 augusti 2010 13:07

Alice: Matte! Varför ligger Agnes där??? Är det inte där som du vill att jag ska ligga?? 

  

Agnes: *SNARK!*

  

Alice: MATTE! SÄG TILL HENNE ATT HON FLYTTAR PÅ SIG!!

  

Av Margita - 19 augusti 2010 17:30

Ikväll stänger jag dörren in till min dotters sovrum så att inte Alice får för sig att föda under den stora sängen därinne. 

Jag har bestämt mig för att försöka sova under nätterna och om det skulle börja hända saker då, så hoppas jag att Alice väcker mig!! Men jag har en känsla av att jag kommer att sova lätt de kommande nätterna. Beredd! 

Laghamras (se under länkar) väntar ju också kull runt samma dagar som jag. Det är lite roligt. Undrar vem som föder först - Alice eller Lexi?? 

Börjar bli lite rastlös känner jag. Kan inte vänta längre - kan du inte föda nu, Alice?!?!   

Av Margita - 19 augusti 2010 16:13

Har gjort en bolåda också   Tänker mig att när Alice fött fram (alla) ungarna så flyttar jag familjen till en fräsch och ren låda. Här är den, utan gosiga filtar....

  

Alice: "Jag vill hellre föda här matte! Varför får jag inte det??"

  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards