S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2010

Av Margita - 25 september 2010 19:55

Det blir en träff hemma hos mig söndagen den 17 oktober kl 14.00

Vi kommer att prata selektering av kattungar utifrån min kull. Kommer att bli intressant! 

Jag hoppas att ni kan komma! Även "tanten" - du är välkommen!   

Av Margita - 25 september 2010 18:32

Aron tingades idag så nu är det bara Aslan och Arash som väntar på att få komma till nya hem så småningom.

Aron kommer att bli Göteborgare   

  

Haha...göteborgare....jaja, det kunde ju vart värre....säger Aron. Undrar vad han menar med det?! Jag är göteborgare från början så det är bäst han tänker på vad han säger! Den lille rackarn!   

Av Margita - 25 september 2010 18:14

Min dotter har lagt upp två videor med kattungarna på sin blogg.

Titta här. Och här.

Jenny!  Chansen är stor att det är Amishai som vill ut från hagen. Han och Aron brukar göra sådär men den här låter och det brukar Amishai göra. Han vill ut till oss!   

Av Margita - 24 september 2010 21:07

&hl=sv_SE&fs=1&">

&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">


Av Margita - 24 september 2010 17:33

Tar mig friheten att citera ur en ledare i BT där Katarina Larsson redogör för den uppkomna situationen i valet. BT är en borgerlig tidning, det kan vara bra att veta.

Rubriken lyder: Jubel, trots allt.

Tredje stycket in i ledaren låter så här:

"Sahlin har i valrörelsen målat en bild av ett Sverige där klyftorna ökat, där sjuka lämnats åt sitt öde och där regeringen inte brytt sig om ungdomsarbetslösheten. Hade beskrivningen varit riktig borde väljarna ha sökt sig till henne och de rödgrönas vidlyftiga löften om mer av allt. "

Jag blev mycket upprörd och sårad av att läsa ovanstående. Var tvungen att skriva till Katarina för att berätta om min situation och hur fel jag tycker hon har. Får se om jag får någon reaktion på mejlet.

Det värsta är att jag tror inte svenska folket har förstått att rätten att vara sjuk har tagits ifrån oss. Alliansens arbetslinje går ut på att hålla sig frisk. Skulle du bli sjuk har du ca 1 år på dig att bli arbetsför. Är du inte det då, ja, då åker du ur systemet! Du får ingen ersättning! Vad gör du då? Du söker kanske socialbidrag. OM du ska få socialbidrag måste du idag ha 0 kr i inkomst. Vad betyder det? Jo, du måste sälja ALLT du har av värde: smycken, aktier, besparingar, t.om lägenhet om du bor i bostadrätt eller hus om du bor i sådant.

Sen när du ätit upp allt detta och du står där med 0 kr och ingenstans att bo, då är du välkommen till socialkontoret! 

Detta är bisarrt och fruktansvärt. Det är förnedring och det är inte värdigt ett rikt land som Sverige.

Nedanstående är det mejl jag skrev till Katarina på BT.


Hej Katarina!
Måste för min egen heders skull få ge dig respons på den ledare du
skrev i BT måndagen den 20 september 2010.
Rubriken lyder: Jubel, trots allt.
Det är detta stycke jag reagerat mot:
"Sahlin har i valrörelsen målat en bild av ett Sverige där klyftorna
ökat, där sjuka lämnats åt sitt öde och där regeringen inte brytt sig
om ungdomsarbetslösheten. Hade beskrivningen varit riktig borde
väljarna ha sökt sig till henne och de rödgrönas vidlyftiga löften om
mer av allt."
Du ska veta att det gjorde ont i mig när jag läste detta. Känner mig
förnedrad och skymfad.
TYVÄRR har Sahlin rätt. Många med mig har faktiskt blivit lämnade i
sticket i och med den nya lagen som trädde i kraft den 1 juli förra
året. Det håller på att bildas en ny underklass i vårt land. De vars
sjukersättning har gått ut har INTE fått den hjälp de skulle behöva i
form av rehabilitering. Vi har istället blivit flyttade från
försäkringskassan till arbetsförmedlingen. På arbetsförmedlingen är de
som stora frågetecken.
I mitt fall var det så att jag fick avslag på min begäran om
sjukersättning på halvtid trots att TVÅ OLIKA läkare bedömt min
situation som att jag klarar högst deltid. Försäkringskassan tog
alltså beslut över mitt huvud och har kastat ut onödiga pengar på
utredning hos läkarna. De var ju inget värda.
Det är att strunta totalt i läkarnas kunnighet och en väldig
nonchalans. Jag förstår ju att det måste bero på att försäkringskassan
fått order om att minska sjukskrivningarna och det har ju minskat nu.
MEN, med detta har det också uppstått en situation med människor som
inte längre ingår i systemet. Om det nu är så att alla i Alliansen
tycker att det är ok, då undrar jag var vi hamnar till slut.
Titta gärna på bifogade länkar.
Med all respekt för dina åsikter -
Mvh
Margita Andersson

&hl=sv_SE&fs=1&">

&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">



Av Margita - 24 september 2010 11:24

Till er som undrar:

Nu är det bara 2 kattungar kvar till salu! 

Det är Aron:

  

ELLER Arash:

  

och Aslan:

  

Det är ett yngre par som till helgen ska välja Aron eller Arash. 

Av Margita - 23 september 2010 21:12

Jag har ju några dagar nu serverat äggula uppblandat med modersmjölksersättning. Alla har smakat men Aram har inte varit så vidare intresserad. 

Idag blandade jag istället fil med lammfärs vilket de andra kissarna slängde sig över. Aram såg fortfarande lite skeptisk ut men så tog jag lite på mitt finger och bjöd honom - och då! Det var ju gott!   Han åt först några gånger från mitt finger men sen stod han länge vid fatet och åt.   

Aram och Amishai samsas om samma fat. Aram till vänster i bilden.

      Mums! Det var gott det där!

  Jamen, hur skulle jag vetat att det var så gott?!

  Mamma Alice slickar Aram ren från matrester.

      Aaaah! Det var gott! Vill ha mer snart, matte!   

  

Av Margita - 22 september 2010 20:49

De var alla så duktiga! Vet ni vem som ålade sig mest? Lille Amishai!   Förlåt mig! Det måste vara hemskt att få in en sörja i munnen så där! Bläää....  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards