S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2010

Av Margita - 22 september 2010 18:00

Nu har jag besök så gott som varje dag av grannen och av grannbarnen. Jag vill att kattungarna skall vänja sig vid olika människor och vid barn eftersom åtminstone en av dem ska till en barnfamilj. 

Här är grannens goa Tilde med goe Aron.   

   Arash har hittat en rolig socka att leka med.

  

  

Kattungarna är nu mycket mer rörliga och gör små hopp ibland. Börjar röra sig i vidare cirklar och prövar sina förmågor som t.ex att gå på klösbron.

  Aslan funderar på vad han ska göra härnäst.

  Aha! Ett nytt område - det måste undersökas!

 

Nu blev vi lite hungriga.....

  .....och.....zzzzzz......

  


Av Margita - 22 september 2010 15:18

Nu har de kommit, de fina stamtavlorna. 

Stamtavlorna är ett värdedokument som du som köpare måste förvara på en bra plats. Så fort din katt ska vaccineras eller gör något annat besök hos veterinären ska stamtavlan följa med och anteckning görs däri av veterinär.

När jag köpte min första katt visste jag knappt vad stamtavla var, men nu har jag lärt mig en del och känner mig i alla fall lite klokare.   

Faktum är att när man blir intresserad av avel så blir det till slut att man känner till katterna på olika stamtavlor och släktskap osv. Det måste man göra för att kunna göra ett bra partnerval till sina hanar och honor. 

En speciell katt finns på Alijakullens stamtavla. Han heter Timofej from Russian Kings of Siberian Forests. Han är mormors far till kullen.

Titta på denna länk så får ni bild och fakta om honom. Alijakullen har vältestade linjer som det heter. Det betyder att alla katter bakåt i generationerna har testats för olika sjukdomar och framför allt då HCM och allt har varit bra. 

Jag tycker själv att Timofej är en väldigt snygg silverhane. 

PS Kolla en bit ner i stycket när ni klickat på länken. Där finns en länk, som heter Timofej from Russian Kings of Siberian Forests.

Av Margita - 21 september 2010 21:49

då kommer jag med sprutan! De skall avmaskas med en jättegod ?    pasta. 

Stackarna, det blir nog inte roligt!

Ni får rapport imorgon om hur det gått. 

Sov gott - nu ska jag lägga mig i en nybäddad säng. God natt! 

Av Margita - 21 september 2010 21:15

ALIJA ARON 470 g                                              

ALIJA AMISHAI 456 g                                           

ALIJA ASLAN 435 g

ALIJA ARASH 443 g                                              ,

ALIJA ARAM 474 g


Aron och Amishai är dem som har ökat i vikt mest sen sist jag vägde dem.

Av Margita - 21 september 2010 20:36

Agnes är fortfarande fascinerad av kattungarna men hon verkar ha glömt att hon slickade dem ivrigt när de var riktigt små bebisar. Nu får de istället en hurring ibland   Vet inte riktigt varför, men kanske det beror på att Agnes är högst upp i rangordningen bland katterna och hon vill väl visa kattungarna nu att hon faktiskt är det. Men hon kan också slicka dem emellanåt så det är inte bara negativt, om man nu ska säga att det är negativt. Det är väl egentligen ganska naturligt beteende.

Agnes håller sig i alla fall ganska ofta nära kattungeinhägnaden och ibland hoppar hon också ner i den. Det går väldigt bra tycker jag. 

Jag tror på att inte göra någon affär av att hon slår till ungarna ibland (det händer alltså inte ofta) och så tänker jag på att ägna mig lite extra åt Agnes och ge henne lite extra god mat också ibland. Allt för att hon inte ska känna sig åsidosatt. Det tror jag gynnar förhållandet mellan henne och Alice och kattungarna. Men man vet aldrig....jag kan ha helt fel.   

Så här ser det ut ibland hemma hos oss: Agnes håller koll!

    

Av Margita - 20 september 2010 20:48

Min dotter har lagt ut otroligt fina bilder på kattungarna. På några av bilderna är det Amishai men resten vet jag tyvärr inte   

Titta här.

Av Margita - 20 september 2010 20:32

tycker Aron, titta bara här:

            

Av Margita - 20 september 2010 20:14

och vi kan mysa och leka också!

  

      

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards