S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2010

Av Margita - 4 december 2010 10:15

Agnes far Mr Lemminkäinen   

  

Av Margita - 3 december 2010 16:54

Arams matte ville se fler bilder på Alice, Alija-kullens mor. 

Visst, jag visar gärna upp henne! Här är lite bilder

Här är hon 12 veckor och har precis kommit hem till oss.    

   

Alice 7 månader

  

Alice 4 månader

  

Alice precis hemkommen, 12 veckor

 

Alice nästan 10 månader 

  

Alice 10 månader

  

Alice dräktig

 

Tack min goa lekfulla ystra Alice för att du varit en sån fin mamma åt dina fem killar!    

Av Margita - 3 december 2010 10:49

Ja Vivi, jag känner mig utmanad!   

Så här innan jul kan det ju passa bra att skylta med vad man föredrar   


Pepparkakor   -   Lussekatter


Skumtomtar   -   Knäck


Ischoklad   -   Marsipan


Köttbullar   -   Prinskorv


Julkorv   -   Julskinka


Lax   -   Sill


Revbensspjäll   -   Janssons Frestelse


Paradis   -   Aladdin  är det nån skillnad på dessa?  


Rullsylta   -   Pastej om den är hemlagad


Glögg   -   Julmust ingen jul utan bägge!!


Rödbetssallad   -   Dopp i grytan


Ris á la Malta   -   Risgrynsgröt


Äppelmos   -   Senap


Hemma   -   Borta skulle gärna vara hemma men vill ju vara med familjen också


Utomlands   -   Sverige


Ge   -   lika roligt bägge delarna!


Mysteriet på Greveholm   -   Dieselråttor & Sjömansmöss


Chokladkalender   -   Paketkalender


Plastgran   -   Äkta DOFTEN!!


Arne Weise   -   Ernst


Känn er utmanade!

Av Margita - 3 december 2010 10:00

HERRE PÅ TÄPPAN


  

Algot, ca 6 månader gammal


Av Margita - 2 december 2010 15:18

Har ju ganska länge funderat på att starta en egen liten web shop. Men det är konstigt vad mycket hinder det finns.   Det största är ekonomin. 

Tänker mycket på detta nu eftersom jag måste hitta en försörjning på 50% där jag kan få in pengar så jag klarar mig. 

Med tanke på hur jag fungerar som person så kanske, jag säger kanske, har jag hittat en dellösning. Dellösning kallar jag det för att jag måste hitta andra inkomstkällor utöver det som jag nu har hittat.

Har en längre tid funderat på det där med homepartyn. Men oftast är det saker som inte jag känner någon större lust för att sälja och då tror jag inte heller det blir nån större inkomst. 

Men så igår kväll hittade jag det! Pedagogförlaget! Jag är numer återförsäljare för dem! Nu gäller det "bara" att hitta köpare också. Tror jag börjar med att ha ett home party hemma hos mig så får vi se sen hur jag utvecklar det.


Av Margita - 2 december 2010 14:00

Kan inte låta bli att lägga upp denna lilla filmsnutt av en liten söt pandababy som nyser!   

Av Margita - 2 december 2010 11:01

Kolla teckningen! Charmigt! 

 

Av Margita - 1 december 2010 17:19

Nu är det snart dags för utställning igen!

Det är Aram från Alija-kullen som är anmäld. Arams matte Kristina och jag kommer att övervaka det hela och jag tycker det ska bli så spännande! Min första utställning med en katt från min egen uppfödning!   

Utställningen är i Göteborg på söndagen och det kommer att bli en lång dag, men det är det värt. Själv tycker jag det är roligt att titta på alla andra katter och prata lite med andra uppfödare, speciellt de som föder upp Sibiriska katter. 

Sen blir det väldigt spännande att höra vad domaren har att säga om lille Aram.

  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards