S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2010

Av Margita - 29 december 2010 07:30

  

Av Margita - 28 december 2010 20:44

Hittade ännu en sida om katter som jag lägger till i mina kattlänkar.

Av Margita - 28 december 2010 15:03

Nu är det vardag igen men snart nyårsafton. 

Jag har faktiskt aldrig gått ut på nyårsafton utan varit hemma och firat lite lätt med mina barn. Nu när jag är ensam händer det nån gång att jag blir bjuden nånstans. Ibland går jag, ibland inte. 

I år har jag bestämt mig för att fira själv.   Jag ska laga god mat, köpa god cider, göra en exotisk fruktsallad med zabaione (med hallon i) och sen bara njuta av detta goda. 

Är verkligen glad för att jag kan njuta av mitt eget sällskap. Tror att det är en förmån. Älskar att vara med människor också, men behöver ibland få vara helt för mig själv. 

Sen är det nya, friska tag. Nytt år. Nya möjligheter! 

Ser faktiskt fram mot detta nya år. 

Vissa saker har klarnat detta år för mig och 2011 är det år då det mesta av det ska bli förverkligat, hoppas jag. 

Det är inte katastrof om det inte blir som jag tänkt, men jag jobbar i den riktning som jag tror blir bra för mig.

Har ni planer för nyårsafton?

Drömmen om promenader vid havet med en lappis   

  

Denne snygging heter Lapplyans King of Mustang och jag hittade honom här

Flytt hit till mina barndomstrakter.

  

Av Margita - 28 december 2010 07:30


Det blir kanske varmare så.....


  

Av Margita - 27 december 2010 13:48

Dottern min gjorde mig fin i håret plus att hon sminkade mig. Härligt!   

  

Julafton hos min syster. Vi väntar på maten, den gudomliga! 

  

Tycker det är Carl Larsson över den här bilden.

  

Min systers fina taklampa som tänds vid varje högtid.

  

Min systers traditionella julhörna.

  

och i år, den minsta lilla granen. Så söt. En sån vill jag ha nästa jul.   

  

Bordet väntar på maten....

  

Som traditionen också bjuder: glögg och skurna pepparkakor under Kalle Anka (som ingen knappt tittar på längre)

  

Julskinkan dekoreras.

  

Nu, äntligen, kan vi ta för oss av den ljuvliga maten. Min syster gör världens godaste långkål och grönkål och rödkålssallad och hembakt bröd och de smaskigaste julköttbullarna. Jag njöt i fulla drag! 

    

Till efterrätt blev det, också en tradition, clementiner i lag med mandelmassegrödde. Såååå GOTT!!

  

Juldagen spenderades hos mina föräldrar med fler släktingar.

Mysig julstämning.

  

Julklappsutdelning igen....  

    

.....alltmedan det hela förevigas......  

  

Tack alla ni härliga familjemedlemmar för en underbar julhelg!   

Är nu hemma i Borås igen, där snön ligger djup, även på träden. Det är mycket vackert men lite kallt.   

    


Av Margita - 27 december 2010 07:30

Hmmm......fast jag behöver inte skrämma er, ni är så duktiga på att kommentera! 

Tycker bara bilden var lite rolig   


  

Av Margita - 26 december 2010 17:37

Vet inte om jag här på detta forum skrivit så mycket om min längtan efter en hund. I vilket fall gör jag det nu.   

Det finns flera anledningar till att jag vill ha hund. Älskar djur, vill kunna komma ut på promenader med djursällskap, eventuellt vill jag också hålla på med spårträning med en hund eller agility.

Häromdan sa min kära dotter till mig att hon tycker att jag ska börja spara till en hund och det är verkligen lockande. Speciellt efter att jag flyttat. Men som vanligt hänger det på ekonomin. Det kostar ju inte bara i inköp utan även att ha hunden kostar ju.

Jag har en längre tid längtat efter en finsk lapphund, mycket beroende på att Alices uppfödare också föder upp finska lapphundar (Tricaliz) och jag har träffat hennes fina hundar. De är så otroligt vackra och verkar så tillgivna.

Liksom Sibirisk Katt så är en Finsk lapphund en ursprunglig ras och jag tycker den är mycket vacker. Den har lång päls men den är lättskött och tovar sig inte. Dessutom sägs rasen vara en idealisk förstagångshund. Det enda minuset kan kanske vara att den är ivrig på att ge skall, men det kan man väl jobba bort   

Tittar runt hos olika uppfödare och hittade denna fina finne. Visst är han läcker?

På bilden är han 7 veckor och han finns hos uppfödaren Plymspireas.


   Fast när jag väl kommit så långt att jag är beredd att skaffa mig en lappis, då vill jag säkert ha en av Pia (Tricaliz).   

Av Margita - 26 december 2010 07:30

Tittut Algot!   


  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards