S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2010

Av Margita - 25 december 2010 13:31

Julafton har passerat och återigen fick jag lyckan att uppleva en underbar julafton ihop med dotter, föräldrar, syster och hennes familj.

I sedvanlig ordning blev det god, i särklass den godaste julmat jag ätit nånsin, och julklappsutdelning. Som traditionen bjuder även spel. Vi brukar spela TP men nu prövade vi ett nytt spel som heter "Sverige". Det var faktiskt roligare än vi trodde!

Har min kamera med mig hit och tänkte jag skulle ha med lite bilder men det gick inte. Så det får bli bilder när jag kommit hem istället.

Hoppas ni har en fortsatt bra julhelg. Snart blir det julmiddag här med minus min dotter fast plus min systers son och hans sambo och hennes familj. Så vi firar vidare!

Av Margita - 25 december 2010 07:30

Agnes 3 månader   


  

Av Margita - 24 december 2010 08:30

Algot har en liten lustig vana. När han är hungrig och det ligger mat kvar i skålen så går han inte direkt till skålen. Nej, han går till mig och säger "matte, är det ok att jag äter nu eller?!" Det brukar vara ok för min del och när jag följer honom ut i köket (Algot springer före med svansen rätt upp) och lägger upp lite extra eller bara rör om i skålen så tycker Algot det är bra. Man kan ju inte bara börja äta utan vidare, tycks han mena, man måste fråga först   

Överhuvudtaget är Algot den av mina katter som pratar mest. Han har olika läten för sig och svarar mig. Om jag säger "Algot? Hur har du det?" ja då svarar han mig med ett kuttrande ljud. Han är underbar!   

  

Av Margita - 24 december 2010 07:30

ÖNSKAR ALLA LÄSARE EN RIKTIGT GOD JUL! 

Jul

Av Margita - 23 december 2010 13:24

Imorgon julafton åker jag och dottern som vanligt till Ytterby för att fira julen. Jag har varit orolig ett tag om vi skulle komma iväg med tanke på vädret, men nu verkar det som att snöovädret inte tar vägen över Göteborgsområdet och det är jag tacksam för. Hoppas bara tågen går som de ska också. Bäst att ta med sig lite extra varmt och vatten......  

Idag består dagen av att packa, städa och umgås med katterna lite extra.

Nästa jul hoppas jag att jag är på plats i Ytterby eller Kungälv.   






Av Margita - 23 december 2010 07:30

Algot borstar sina tänder. Duktig kisse!   


  

Av Margita - 22 december 2010 14:14

Hehe...jag bjuder på detta skrattretande försök att få till en bra julbild till er...  

Bättre lycka nästa gång kanske?   

        

Av Margita - 22 december 2010 13:54

nu närmar sig julen med stormsteg och här hemma spelar jag julmusik så att jag storknar av välbehag!   

Jag älskar all slags julmusik, klassisk, jazz, folkmusik osv osv.

Hittade på youtube en underbar film där Ave Maria sjungs till Johnny Weirs fantastisk skridskouppvisning! Två härliga upplevelser på en och samma gång!

Hoppas ni njuter lika mycket som jag gjorde. 

&hl=sv_SE&fs=1&">

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards