S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2010

Av Margita - 18 december 2010 19:59

Lägger upp en länk till Nessis sibiriska katter där vi kan följa två små söta sibiriska tjejer. Jag tror det är mor och dotter som flyttat till nytt hem. 

Av Margita - 18 december 2010 15:11

Titta här vad jag hittade! En film med bilder av 77 olika kattraser. Det finns variation även inom katter och inte bara hos hundar.   

Så länge aveln inte betyder att katten får sämre hälsa är det ok för mig. 

Av Margita - 18 december 2010 12:54

De riktigt skarpsynta har kanske sett att jag har en kategori som heter "mina smultronställen". En kategori utan några inlägg.......det måste ju rådas bot på, men inte just nu.   

Håller på med mitt första inlägg och det kommer snart. 

Av Margita - 18 december 2010 07:30


Agnes i snön.   

  

Av Margita - 17 december 2010 19:41

Nu har en av mina kattungeköpare startat en blogg. Det är Arams nya familj som ger sig in i bloggvärlden och välkommen säger jag, till denna bloggvärld!

Roligt att kunna följa utvecklingen av Aram i en blogg!   

Här är bloggen. Lägger också upp den under länkar.

Av Margita - 17 december 2010 07:15

Hoppas ni tycker det här är lika roligt som jag tyckte...  


Av Margita - 16 december 2010 21:42

Jag gillar julen, i lagom dos. Jag gör absolut ingenting jag inte vill göra, bara det jag känner för. 

Bakar lussekatter och pepparkakor eventuellt, det är så härligt med doften. Då känner jag att julen närmar sig. 

Googlade lite runt julen och hittade en sida som jag tycker om. Lägger till den bland mina länkar.

Bland annat finns det videos på hur man slår in vackra presenter.

Titta här:


Mängder med recept på julmat och julgodis hittar du också på sidan. Vad sägs till exempel om dadlar med ädelostfyllning eller chokladpannacotta med hallonsås? Mmmm....  

Här är sidan: firajul.nu

Vill du pyssla kan du också se hur du gör denna läckra ängel.

  


Av Margita - 16 december 2010 11:33

Några anledningar till att jag längtar tillbaka till kusten och framför allt då Bohuslän.

  • Min familj finns där (förutom min dotter)
  • Närheten till havet som jag älskar
  • Ljuset
  • Naturen

Att bo i Strömstad var helt underbart. Där fanns allting som jag älskar: natur, hav, skog, ängar, roliga och uppfinningsrika människor. 

Tänk att under en promenad få uppleva både stad, landsbygd, en å, en liten skog, ängar och hav. Det är livskvalitet för mig. 

I Strömstad förekommer också ofta helt otroligt vackra solnedgångar. Det är spelet mellan himmel och hav som blir så dramatisk, vacker och speciell. 

Ibland tittar jag in på Strömstad kommuns hemsida bara för att se hur det kan se ut just då. Jag kan ju låtsas att jag är där.....  

Strömstad en decemberdag. 

  

Fler bilder på solnedgångar. Under vintern är Strömstads hamn full av svanar.


    

Ovanstående bild tagen av min son från hans bostad.

 

      

Ovanstående bild tagen från berget intill lägenheten där jag bodde innan jag flyttade till Sjuhäradsskogarna.

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards