S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2011

Av Margita - 9 februari 2011 18:18

Idag fick Algot sin årliga vaccination.

Som vanligt gick veterinären igenom honom rent allmänt och hon tyckte han var i ovanligt god kondition. Hon blev imponerad av hans fina tänder   bland annat och tyckte han var en riktigt fin katt.

Jag blev glad!   

Här sitter lille gubben i sin transportväska som han snart växt ur.....

Han väger förresten exakt 6,8 kg. 

  

På eftermiddan fick jag tillfälle att handla på ICA Maxi och sen få skjuts med ungdomarna hem. Skönt att nån gång slippa bussen. 

  

Av Margita - 9 februari 2011 18:12

Underbar bild!! Tagen av min dotter.   

  

Av Margita - 9 februari 2011 18:05

Titta här vilken fin bild på Alice min dotter tagit!   

Av Margita - 9 februari 2011 07:45

Nikopejas Feliks - Algots far

  

Av Margita - 8 februari 2011 19:46

Vill göra lite reklam för min nya hemsida som finns på 

sengas.n.nu

Har jobbat lite mer med den och blir bara nöjdare. 

Fortfarande har jag kvar min gamla hemsida. Tänker försöka föra över så mycket som möjligt av det materialet till min nya hemsida innan jag lägger ner den.

Av Margita - 8 februari 2011 17:14

Tack kära dotter för att du fick med mig idag igen till träningen!

Det blev en stund på crosstrainern och hela programmet med styrketräning och sen lite cykel. Underbart!   

Av Margita - 8 februari 2011 17:10

Trött Algot   

  

Av Margita - 7 februari 2011 22:21

Idag var jag på studiebesök tillsammans med min handläggar på arbetsförmedlingen. 

Projektet jag sökt till kallas för Gröna vägen och det håller till i ett växthus. Inte bara där visade det sig utan även på två andra ställen, utomhus. Men utgångspunkten är alltid växthuset. 

Växthuset har varit en fungerande handelsträdgård med planteringar både inom och utomhus.

Arbetsuppgifterna för oss som kommer med i projektet visar sig vara väldigt varierat och säsongsbetonat förstås. Nu på våren är det mycket frösådd som gäller, senare blir det ogräsrensning (älskar jag! jo, det är sant   ), skörd, ja allt som har med trädgård att göra. Men man gör också andra trädgårdsrelaterade saker som att tillverka tillbehör till trädgård i pil till exempel.

Upplägget verkar bara vara suveränt! 

Den första tiden arbetar man max 2 timmar och utökar tiden långsamt efter ens egen förmåga. Man får i stort sett välja vad man vill syssla med. 

Det finns ett avslappningsrum dit man kan gå, när man vill.

Stödsamtal fås regelbundet och allt är individanpassat.

Syftet är att man ska få struktur på sin dag och på sikt orka med ett arbete igen, så därför ingår också friskvård! 

Jag tycker det verkar helt underbart bra!

På torsdag ska handläggaren och jag träffa den person som väljer ut vilka som kan vara med. Det är lång kö och det finns inte så många platser.

Sen vill de också att man ska ha de "rätta" förutsättningarna så att säga.

Projektet vänder sig till personer med psykisk ohälsa och som har ett intresse av att försöka komma vidare i arbetslivet.

Jag ser fram mot detta!   

  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards