S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under april 2011

Av Margita - 9 april 2011 13:37

Det sägs ju att många fler allergiker än vanligt tål den sibiriska katten och nu har jag fått hopp igen!  

Under vintern har jag haft ett antal besökare med allergier och ingen har tålt mina katter. Den allergiska reaktionen kom ganska snabbt, efter ca 10 minuter. Det har verkligen varit tråkigt. jag gav nästan upp.  

Men! Så har jag nu haft två olika familjer med allergi och till min oerhörda glädje har bägge tålt mina katter! Ingen reaktion alls!  

Nu slog det mig: är allergin årstidsbunden?? Någon som märkt skillnad på reaktion beroende på vilken årstid det är?

  

Av Margita - 7 april 2011 18:48

Nu har jag kommit på varför jag plötsligt går omkring och längtar efter ett lugnt, rofyllt sovrum. Det är ju för att jag varit utan ett i så många år. 

Jag har sovit i vardagsrummet och barnen har fått sovrummen.

Nu är min dotter snart flygfärdig och då  

Så därför går jag här och tänker hur jag vill ha det. Det ska vara ett rum där jag kan hämta kraft och känna ro. Lite åt det romantiska hållet.

Sängen har jag redan. En sån här:

 Nja, inte exakt så, men ungefär. 

Jag vill ha ljusa, luftiga gardiner och allt som finns i rummet ska andas harmoni.

Inget får finnas där som förknippas med arbete. Eventuella böcker ska vara såna som är upplyftande, lugnande och meditativa.

Bra ljuskällor som inte är för starkt och kanske en dimmerfunktion på takljuset.

Det får inte kosta mycket pengar så jag tänker mig att jag fyndar på second hand!  

  

Av Margita - 6 april 2011 18:39

Nu börjar växtsäsongen på allvar! Härligt!

Trädgården vid växthuset har krattats och rabatterna har befriats från vintertäcket. 

Omskolningarna växer så det knakar! Idag omskolade jag busktomater. De har fått sina första riktiga tomatblad och doftade så gott när jag satte dem i den nya krukan.  

 

Narcisstobaken håller på att växa ur sina krukor och vi har MÄNGDER av plantor!! Har ingen aning om var alla ska sättas! Kanske man får lov att ta hem några?  

    

Av Margita - 5 april 2011 15:48

Alltså...jag brukar inte klaga, tror jag  

men nu är jag så trött på vädret....regn, regn och regn. Och så krånglar mitt tangentbord också! Hmm....stora problem  

JAG VILL HA SOL!!!!!!  

Av Margita - 5 april 2011 08:35

Mitt schema i växthuset innebär att jag är ledig varje tisdag och fredag och 

idag skulle mina föräldrar ha besökt mig, men mammas onda rygg slog till igen eftersom hon varit aktiv i sin trädgård.   

Hoppas det ryggonda snart släpper mamma! 

Ingen sol i sikte idag men jag tänker gå ut ändå i trädgården och börja kratta lite. Det kommer mängder med krokus nu!  

Sen ska jag ägna dagen åt nödvändigt tråkigt pappersarbete.

Igår fick jag förresten reda på att mina fina grannar i det vackra huset mittemot, de som har höns som jag ibland vaktar, de ska flytta!   Tråkigt att höra men samtidigt faktiskt rätt bra....eftersom jag själv söker nytt boende så behöver jag ju inte sakna denna familj! Bra va?!   om ni  förstår vad jag menar...     

Av Margita - 4 april 2011 19:42

Den 15 april ska Alice göra sin HCM-scanning och är hennes hjärta friskt så får hon träffa sin Elton på första löp efter testet!!  

Jag känner att jag börjar bli kattungesjuk nu, längtar efter små kattbebisar att hålla i famnen och gosa med!

Alice löper just nu, hon är i höglöp och ibland kommer det riktigt lååånga höga vrål, hon kanske tror hon är en varg  

Stackars liten, jag tycker faktiskt lite synd om henne när hon går här och ropar och ingen kille kommer.....nåja, snart så!   

Av Margita - 3 april 2011 20:01

Nu finns Senga's Alija Aram inne på SäSK:s hemsida. 

Klicka på "Avel och hälsa" i vänstermenyn, sen på "avelshanar" och sist på "till avelshaneregistret" så kommer du till annonsen. 

En riktigt fin  killle är det och ägaren och jag hoppas han får träffa några riktigt fina tjejer!   

Av Margita - 3 april 2011 19:45

En liten film igen.

Amishai leker inne i tunneln.  


   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards