S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2011

Av Margita - 25 juli 2011 10:14

Åhh...vilken seg morgon.

Har kommit upp alldeles för sent i mitt tycke.

Men när jag vaknade tidigare så sken inte solen (var är du?) och det ser trist ut och jag känner mig sorgsen och ledsen över det som hänt i Norge.

Men jag måste samla kraft och gå igenom papper (hatar verkligen det!), sen får jag ta mig ut och röra på mig så att livskrafterna återkommer.

Men.....jag är verkligen påverkad av det som hänt! Sörjer.   

Av Margita - 24 juli 2011 19:50

 Agnes gosar med Bryony

 

Av Margita - 24 juli 2011 18:36

Hurra, hurra, idag är Bryony, Bolo Bolo och Betty 5 veckor gamla!  

Och till min stora förvåning satt de helt stilla i soffan när jag tog gruppbilden! Det var nog för att de precis var på väg att somna!  

Idag har de också haft besök, fint sådant.   Nämligen Alija Amishais första ägare, Jenny och Johan. De fick ju tyvärr lämna tillbaka Amishai eftersom Jenny utvecklade en kraftig allergisk reaktion. Usch, det var så tråkigt, men slutade ändå bra genom att Amishai flyttade hem till brorsan Aslan.

Jätteroligt att träffa er igen, Jenny och Johan, och jag önskar jag hade en mirakelmedicin så du kan skaffa en sibbe, som du längtar så mycket efter, Jenny!!    


5-veckorsbilderna.

Frän vänster till höger: Bryony, Bolo Bolo och Betty.

       

Av Margita - 24 juli 2011 12:18

Sitter och tittar på minnesgudstjänsten från Oslo domkyrka. Jag har behov av att få ur mig sorgen genom att lyssna på skön musik och (kanske) tröstande ord. Hade jag varit i Oslo hade jag själv suttit där i kyrkan. Även om jag själv är en sökare, en sk agnostiker, så har ändå kyrkan gett mig mycket kraft och stöd genom svåra passager i livet.

Tänker nu på alla offren och deras familjer.

Detta som hänt är något, som tyvärr, förekommer runt hela världen. Det har nu också kommit hit. Sorgligt.  


Av Margita - 23 juli 2011 23:23

Lilla Bryony, som ännu inte äter annan mat vad jag har sett, gick på lådan nu ikväll och uträttade "det stora"!!! Duktiga Bryony!   

Av Margita - 23 juli 2011 12:52

Idag är min familj och jag bjuden till Gothia Towers för att inta något i matväg.    Detta är bestämt sen länge. De som bjuder oss bor i Oslo och hann precis iväg från centralstationen mot Göteborg innan smällen.   

Vi ska äta på Heaven 23, vet inte hur jag kommer att känna mig.....avskyr att befinna mig på höjder!

Men jag gör ett undantag för att få träffa min familj.

Om det som hänt i Oslo skriver jag inte mer, även om jag skulle kunna skriva hur många sidor som helst om detta hemska som hänt. 

Jag sörjer för Norges skull och för hela mänsklighetens skull. Så. Det får räcka. Orkar inte med mer just nu. Har gråtit men nu får vi se framåt.

Till något mycket roligare: kattungar!

Igår kväll hade jag Bolo Bolo i famnen och han somnade där. Så mysigt!   

Av Margita - 22 juli 2011 22:19

......där Blossom-kullen äter köttfärs för första gången  

 

Av Margita - 22 juli 2011 20:38

Vår fina Agnes!  

Min dotter har filmat när Agnes slickar hennes hand. Sådär håller hon på när hon vill visa att hon tycker mycket om oss. Hon spinner och slickar och liksom idisslar!  

Filmen är tagen i oktober förra året.

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards