S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2011

Av Margita - 22 juli 2011 20:31

Filmade de små när de åt av sin allra första köttfärs. Det var bara Bryony som inte tyckte det var intressant!  


Av Margita - 22 juli 2011 13:14

Nu har också Betty smakat på annan mat! Hon kunde inte motstå rå (fryst) köttfärs uppblandat med KMR mjölkersättning!  

Coola Bryony väntar lite till. Har du inget bättre att erbjuda verkar hon undra.    

För övrigt har jag nu sett att några går på lådan!! Toppen! Hjälpmamma Agnes är så renlig av sig - hon tvättade upp i lådan för mig!   

Film kommer......ska bara in till stan först! 

Av Margita - 22 juli 2011 10:53

Mamma katt har bestämt att kattungehagen är för liten. Hon har konsekvent burit ut ungarna ur hagen och nu har jag ordnat så att de får ungefär halva vardagsrummet. 

Det blev lite problem ett tag för Betty började tugga på en sladd   så jag ordnade snabbt så att ungarna inte kommer åt genom att jag ställde för en stolsits och plädar. Vad gör Betty då? Jo, klättrar upp för hela arrangemanget så hon kommer högt upp och både mammorna och jag blir ängsliga och får ta ner henne gång på gång. 

Som ni förstår börjar de bli riktigt rörliga.

Betty är den som är snabbast just nu. Hon älskar att leka, hon tar sats och springer allt vad hon orkar på sina små ben.   Betty är definitivt den spralligaste av ungarna!

Bolo Bolo/Casanova är den matglade och den som är först på att prova på nya saker. Idag när jag öppnade balkongdörren så var det oemotståndligt spännande att ta sig mot dörren. Men nej! Vad är det för ett hemskt ljud?!? Bolo Bolos öron gick bakåt och han sprang genast tillbaka till mamma.   Matte säger att det var tåget som kom......

Bryony, lilla söta Bryony - hon är lika söt till sättet som hon ser ut.   När jag lyfter upp henne så tittar hon rakt i ögonen på mig och jag smälter som smör i solsken!! Bryony är den lugnaste i kullen, en cool tjej som tar det lugnt. Ingen hets här inte!  

De är så fina hela högen och jag är så kär i dem!!!

   

Av Margita - 20 juli 2011 10:03

Nu är vi 4 veckor och har börjat leka!

Av Margita - 19 juli 2011 18:57

......till Bryonys blivande ägare och alla andra!

Bryony kommer att flytta hem till sin halvbror som är Arash (Ramsez). Hoppas de kommer att få mycket glädje av varann! 

Här är Ramsez:

  Hihi...detta är tydligen en favoritställning enligt ägarna. Han verkar ju hur cool som helst!

Här är lite bilder på Bryony med blivande matte och husse.

 

           

Av Margita - 19 juli 2011 17:16

Nu har Casanova smakat på mjölkersättning blandat med lite mousse från Royal Canin. Åh, det var gott tyckte han!

Tjejerna däremot var helt ointresserade, men det kommer.   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards