S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2011

Av Margita - 17 juli 2011 18:15

Jag följer några av mina kattungar från Alija-kullen via Facebook. 

Ägaren till Amishai och Aslan la ut en film där Amishai leker med vatten. Vilken gosegris han är! Puss puss, Amishai  

 

Av Margita - 17 juli 2011 17:58

Bolo Bolo är nu tingad!

Han ska flytta till Lysekil och får äran att bli pappa i framtiden om allt går som jag och blivande ägaren vill.

Dessutom får han ett nytt namn: Casanova!  

Casanova i sin blivande ägares famn. 

Bryony och Betty är båda reserverade, men ännu inte tingade.

Betty kommer till ett ungt par i Göteborg, som också är intresserade av avel. Lyckliga jag!   Hade jag kunnat hade jag behållit Betty men nu vet jag att hon hamnar i goda händer.

Bryony kommer att flytta till sin halvbror Arash (som  numer heter Ramsez). Jätteroligt!!   

Av Margita - 14 juli 2011 18:11

Nu i helgen kommer mina kattungeintressenter att för första gången få träffa kattungarna. Det ska bli spännande! 

Emelie från MissEmmis kommer också på söndag för att titta på kullen som hennes katt Eagle-Eyed Elton är pappa till.

Hon och jag ska kika än en gång på kattungarnas kön och sen skickar jag in blanketten för registrering av kattkullen.

Sen är det så att vi har vissa planer för kullen......ni får veta längre fram hur det hela blir till slut.  


 

Av Margita - 14 juli 2011 10:49

Agnes agerar stolt extramamma!

Av Margita - 14 juli 2011 10:09

Igår eftermiddag var Agnes ganska sur och smällde till stackars Alice några gånger, men sen var det som att trycka på en knapp. 

Agnes förändrades helt, hoppade in i kattungehagen och började slicka ungarna intensivt.

Jag var lite rädd att Alice inte skulle acceptera det eller att Agnes skulle "ta över" och det var lite oroligt ett tag och är väl inte helt lugnt än heller. Men i det stora hela verkar Alice acceptera att Agnes är i bolådan i hagen och tar hand om ungarna.

Ungarna fortsätter att dia som de ska hos Alice så jag låter Agnes hållas. 

Det ser ju onekligen rätt gulligt ut när de samarbetar.  

Igår kväll dristade sig Agnes till att till och med slicka Alice, vilken helomvändning!  

Idag på morgonen flyttade Alice en unge under soffan så jag vet inte om hon tycker det är lite obekvämt med lite hjälp. Kanske hon hade gjort det ändå. Just nu har ungarna precis diat hos Alice och alla ungarna med mamma katt och Agnes vilar ihop i en enda klunga.  

Film kommer snart!  

Av Margita - 13 juli 2011 15:36

.....så bjuder jag på en bild av Bryony

 

och en profilbild av Bolo Bolo

   

Nu har de börjat leka ordentligt med varann och jag kan sitta hur länge som helst och bara titta på dem när de tumlar runt. Deras små ben blir också stadigare för varje dag som går.  

Jag har förresten börjat göra en film/bildspel om Blossom-kullen som ska vara färdig när de har flyttat. Det är så roligt!


Av Margita - 12 juli 2011 18:50

Hihi....idag var jag ute i skogen igen, tillsammans med två härliga, glada unga tjejer. Vi hade bestämt att vi skulle plocka hallon och på kalhygget där vi var fanns det såpass mycket att det bara var att hiva ner i våra små hinkar.  

Tjejerna fick ihop bra mycket mer än jag och det skyller jag på telefonsamtalet jag fick därute i skogen!  

"Hej", sa en röst i min mobil...."jag ringer från tidningen Expressen".

Jag: ?????

"Jo, jag håller på att skriva en artikel om blåbär, om bärets nyttighet osv och så vill vi ha en intervju med någon som är ute i markerna och plockar, kryddat med lite bilder. Jag hittade dig genom din blogg där du skrev ett inlägg om blåbärsplockning Vill du ställa upp på en intervju och fotografering i skogen? Var är du nånstans?" fortsatte rösten i mobilen.

Jag: i hallonskogen!  

"men åh vad trevligt!!" säger rösten och jag håller med.

Efter en stunds samtal kommer vi överens om att det ska komma ut en reporter och fota och intervjua mig om blåbärsplockning.   Men då kommer den avgörande frågan: "hur gammal är du?"

Jag: 59, snart 60.

Rösten: 60 i år?

Jag: nej, nästa år.

Rösten: Ok, men det ska väl gå bra. Jag får prata med min chef först. Ha/on ville ha en kvinna mellan 30-50 år.  

Ok, i den åldern är jag ju inte.....men i alla fall....rösten i telefonen sa att hon skulle återkomma om en halvtimme.

Nåväl, halvtimman gick och inget samtal.

"Ni ska se att jag är för gammal", sa jag till tjejerna.

Nä, nä svarade de unisont! Så dumma kan de väl inte vara!?!

Efter kanske en timma ringer rösten igen.

"Jag är ledsen men chefen vill ha en kvinna som är mellan 30-50 år. Själv tycker jag det är ok med din ålder men jag måste ju följa direktiven".

Men visst! Jag förstår och jag är mest förbluffad över den nya tiden. Här bloggar jag om att jag plockat blåbär och så får jag samtal från en av Sveriges största kvällstidning!   

Om du reportern läser det här:

Tack för samtalet! Det var roligt att du hittade min blogg och att du sökte kontakt. Synd att det inte blev någon intervju men det är inte hela världen!

Jag fick i alla fall ihop en hink med härliga hallon och ett roligt samtal i skogen!    

PS Tjejerna hade inte heller kunnat vara med i artikeln, de är ju för unga! Hmmm...vad drar vi för slutsats av det här?

Åldersfascism? Eller varför skulle kvinnan vara just mellan 30-50 och varför skulle det vara en kvinna? 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards