S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2011

Av Margita - 9 juli 2011 14:14

Nu har Alice och kattungarna intagit kattungehagen. Det var läge för det eftersom Alice flyttat alla ungarna under tvättkorgarna på bara golvet. Inte alls där matte vill ha dem  

Så nu får vi se om Alice nöjer sig med detta arrangemang.

Agnes är MYCKET intresserad!    

Av Margita - 9 juli 2011 09:37

.....har jag tänkt att tillbringa till största delen med mina sötnosar till kattungar!! De blir ju bara sötare och sötare nu! 

Igår kväll satt jag och tittade när de körde sina race tvärs över bolådan och det kom över mig en sån härlig känsla: jag kände mig lycklig och tacksam för att jag får lov att vara med dessa små varelser deras allra första tid här på jorden. Det var likadant förra gången och jag antar att det är så med varje kull. Känns som man är med om ett mirakel och det finns knappast något som slår detta - att titta ner i en bolåda med friska kattungar och få titta in i deras små blå ögon. Hmm.....det skulle vara att få följa ett frö då, till stor planta.  

 Apropå ögon så hörde Betty idag att jag kom, hon tittade på mig och svarade mig när jag började prata. Det är i varje fall vad jag inbillar mig.  

Vad ska jag mer göra på min semester?

Umgås med familj och vänner. Ha flera kattbesök.

Jag ska baka fikabröd för att ha något att bjuda på!

En stor del tänker jag också vara i trädgården. Fick ta med mig många plantor från växthuset! Så det blir lite omstuvningar och lite grävande för att få till en liten plätt där jag kan ha persilja och andra kryddor.

Sen blir det väl en och annan tripp till Ytterby och Göteborg också. Lite måste jag röra på mig!  

Har ni semester nu? Hur ser era planer ut? 

Av Margita - 8 juli 2011 19:22

yippee!! Idag är jag glad!  

Orsak?

Jo: jag går ju på en typ av rehabilitering nu på Gröna Vägen där jag jobbar i växthus. Den aktiviteten tar slut sista augusti i år. Efter det blir det praktik och eftersom mitt drömyrke alltid varit trädgårdsmästare och för att jag älskar allt som har med trädgård att göra så visste jag att jag vill ha min praktik på en handelsträdgård. Det finns en sån ganska nära mig och jag ringde upp dem för att höra mig för om intresset för mig som praktikant.

Jodå, det kunde de visst tänka sig och idag var min handläggare från arbetsförmedlingen och jag hos dem för att pratas vid.

Så nu är det klart! Den 1 september börjar jag min praktik hos Cramers! Är glad, för jag tror att det blir bra. Jag ska vara där 4 timmar om dan och jag får lov att lägga arbetstiden efter hur bussarna går.

Det bästa av allt är nog att om jag klarar detta så finns det läge för anställning på deltid!   Fast det är att gå väldigt långt fram i tiden. Nu ska jag fokusera på Gröna Vägen och sen tacklar jag nästa uppgift när den väl kommer. 

Fick i alla fall bra vibbar från arbetsplatsen. Tror det kommer att bli bra.   

Av Margita - 7 juli 2011 20:16

....och Bryony får in en fullträff på stackars Betty.   Därav pipet.

De har alltså börjat leka med varann så smått, det är Bryony som har börjat. Verkar som att hon har först förstått vad man har syskon till!

I helgen ska jag försöka övertyga kattfamiljen att de får det mycket bättre i kattungehagen. Vi får se hur det går. Kattungarna börjar bli nyfikna på sin omvärld nu men de piper fortfarande ganska mycket efter mamma. Jag har för mig att Alija-kullen var tidigare när det gällde det (att utforska omvärlden) men jag kan komma ihåg fel.

Måste börja skriva kulldagbok så jag kan jämföra kattkullarnas utveckling. Börjar imorgon med det. Aldrig för sent att börja med något!

Ännu en lite mörk film, men snart blir det bättre.

Den som gäspar i filmen är Bolo Bolo och Betty är till vänster i bilden och Bryony till höger.

 

Av Margita - 7 juli 2011 14:57

Men jag kommer inte att överge bloggen. Är mycket hemma med kullen så ni kommer inte undan mig!  


Av Margita - 6 juli 2011 21:22

Mina klätterrosor blommar nu och är så vackra. Jag har två olika sorter, den ena heter "John Davis" och har blommat några år nu.

Den andra planterade jag för ett, eller är det två år sen? I alla fall är det sorten "New Dawn". I år tänker den blomma ganska mycket för första gången. Den första rosen har slagit ut och flera är på gång efter den.


Klätterrosen "John Davis"

   

Klätterrosen "New Dawn"

 

I slänten har jag satt en liten marktäckande ros som är så jättesöt. Den heter "Butterflies" och den är nu tre år gammal tror jag. 

Jag har köpt den hos Hortogreen, en mycket bra postorderfirma som skickar plantorna direkt hem till din dörr. Har köpt många plantor därifrån och alla har varit bra.

Min bild däremot av rosen blev inte bra så jag lånar en från nätet.



Avslutar med en bild från ena rabatten där Stjärnflocka samsas med en gul perenn som jag glömt namnet på.  

       

Av Margita - 5 juli 2011 21:30


Brown Betty

   Bryony     

Av Margita - 5 juli 2011 21:13

Tog några bilder utan blixt och med. Det här är resultatet.  

Betty längst upp till vänster, Bolo Bolo tittar in i kameran och Bryony tittar bort.

Betty, Bryony och Bolo Bolo    Bryony, Bolo Bolo och Betty vid mamma Alice Betty plirar, Bryony tittar bort och Bolo Bolo längst ner i bilden.    

Vet ni vad? Det börjar bli livat i bolådan nu. Idag fick dottern och jag för första gången ögonkontakt med ungarna! Så underbart! Vi märker att de känner igen våra röster och vår doft.  

De har börjat så smått att leka med varann och man kan killa dem på magen så börjar deras tassar fäkta.  

Jag lovar, de är helt underbara!!! Har nästan glömt att kattungar kan bli SÅ otroligt söta och gosiga!! Och nu följer ju en tid när de bara blir sötare och sötare.

Betty har flera gånger varit framme och tittat över kanten (som är ganska hög) så det är en tidsfråga när de verkligen börjar försöka ta sig över kanten.

Snart behöver de större yta att röra sig på och då hoppas jag givetvis att kattungehagen är något som de kan acceptera.      

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards