S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2011

Av Margita - 5 juli 2011 20:05

Hon älskar att gå till denna lilla gräsplätt och smaka på gräset.  


Av Margita - 5 juli 2011 19:44

Agnes blev fotad häromdan av min dotter. Hon använde min kamera och försökte lära mig hur man bäst tar bilder utan blixt. Kanske om jag också studerar bruksanvisningen lite bättre kan lära mig lite mer finesser som faktiskt finns på kameran.  

     

Av Margita - 5 juli 2011 09:55

Äntligen! Det gick bra hos veterinären. Hon tog bort Alices stygn och såret har läkt fint. Det såg onekligen lite läskigt ut när hon tog bort stygnen.  

Borta är de nu i alla fall och nu känner jag att jag slappnar av helt från denna tråkiga upplevelse. Är glad att det ändå gick så bra som det gjorde, även om vi förlorade lilla Bellis.  

Nu ska Alice få vila ett bra tag efter denna kull. Har ännu inte pratat med veterinären vad de anser om dräktighet osv efter denna upplevelse, men jag vet ju andra katter som blivit snittade och som sen haft helt normala förlossningar. Men det känns ändå bra att låta henne få vila ordentligt efter detta.

Jag lät veterinären känna efter också om någon av ungarna har svansknick eftersom jag fick för mig att jag känt något på Betty, men till min stora lättnad så var allt ok med ungarna. Hurra!!  

  

Av Margita - 4 juli 2011 22:16

Här spelar kompisen Rebecka och systersonen Anton irländsk folkmusik på sina fioler. Det är första gången de spelar ihop. 

Av Margita - 4 juli 2011 13:30

Igår var jag med en kompis vid Vänga Kvarn på spelmansstämma. Kompisen spelar fiol och eftersom min systerson också spelar fiol tipsade jag honom om tillfället och det slutade med att hela släkten träffades vid

kvarnen. En mycket vacker plats vid Säveån utanför Borås.

Här är lite blandade bilder från dagen. 

     

Säveån

"Hela" släkten samlad, mina föräldrar

Dotter med pojkvän.



  Kompisen Rebecka och systersonen Anton spelar upp.      

Nybildad grupp: Rebecka och Anton! och lille Erik.   

      Tack alla för en jätterolig och härlig dag!!! 
















Av Margita - 4 juli 2011 11:19

Idag ska Alice och ungarna in till veterinären för att ta bort sina stygn.

Ja, Betty fick också ett stygn. Veterinären avnavlade henne precis som man tydligen brukar göra med valpar.   

Hoppas nu att såret får godkänt!


Av Margita - 3 juli 2011 19:53

Ni får ursäkta den usla kvaliteten på dessa bilder men jag vågar inte använda blixten än och jag kan inte min kamera tillräckligt för att få bättre bilder utan blixt.  


Blossom Brown Betty väger vid 2 veckor 288 g

   

Blossom Bryony väger vid 2 veckor 241 g

   

Blossom Bolo Bolo väger vid 2 veckor 295 g

   

Nu får det banne mig vara nog säger mamma Alice    

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards