S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2011

Av Margita - 22 augusti 2011 21:30

Söta Bolo Bolo är en riktig gentleman. Han ger vika för tjejerna. När de skriker "Girls rule!" då gäspar han bara och tänker att det bryr han sig väl inte om. Det finns bättre saker än tjejer, mat till exempel.   

Hoppas han ändrar inställning...... 

         

Av Margita - 22 augusti 2011 20:59

Betty är en riktigt tuff tjej som inte drar sig för att lappa till sin syster och bror. Fast det är ju ömsesidigt!   

         

Av Margita - 22 augusti 2011 19:09

Bryony har utvecklats från en ganska blyg och försiktig liten tös till en framåt och tuff tjej.  

Just nu hjälper hon mig att skriva det här inlägget.  

            

Av Margita - 22 augusti 2011 10:18

Japp! Nu har kattungarna nått sin absolut värsta "värstingålder"  

En liten varning till blivande mattar och hussar:

ni kommer att få hem en liten "vilde" som då och då rusar runt i turbofart och river ner allt som står i vägen, en liten som vill högt upp och hoppar gärna upp på höjder med hjälp av en gardin, en som plötsligt gör ett hopp rakt upp i knät när du inte har förstått att du ska leka med vilden, allt grönt verkar vara gott, hängslen från förkläde är väldigt roligt att dra med sig, likaså tunneln, den kan man dra långa sträckor   osv osv 

Det påminner en hel del om att ha småbarn hemma faktiskt. Men oj, så söta och charmiga de är! Och jag lovar, de kommer inte att vara så här aktiva resten av deras liv. Ett litet tag, sen leker de då och då, men mest är det gos och sova som gäller när man blir lite äldre.

OBS! Detta är en kärleksförklaring till alla kattungar och får inte tolkas på annat sätt!        

Av Margita - 22 augusti 2011 09:58

...och vi var lite trötta när matte fotade oss  

  Kan du sluta fota nu??

 ok, nu struntar jag i det här! Godnatt! 

   

Av Margita - 22 augusti 2011 07:00

Alija-kullen fyller 1 år idag!

Grattis alla killar: Aron (Aslan), Amishai, Aslan, Arash (Ramsez) och Aram (Sesam).

Gammelmatte har inte glömt er och jag får ju rapporter om er så jag vet att ni har det bra! 

Aron         AmishaiAslan        Arash    Aram         

Av Margita - 21 augusti 2011 20:52

Bolo Bolo 1085 g


Brown Betty 1030 g


Bryony 993 g


 

Av Margita - 21 augusti 2011 20:28

Först ut att få besök idag var Betty. Även Betty fick sig en liten promenad i sele. 

Hon gick en stund på gräset, men, sen kom det en stor, hemsk motorcykel och då blev Betty så rädd att hon tog sin tillflykt till blivande mattes rygg.  

Lite senare på dagen var det dags för Bryony att få besök. Hon var den enda som var vaken just då så det tajmade hon in bra!   

Lädervippan är alltid roligt att leka med och syskonen hänger på,

måste vi verkligen åka nu, säger blivande matte och husse, en sista puss bara!  

  Det är svårt att lämna sin lilla bebis.....men snart får ni hämta hem era älsklingar!    

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards