S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2011

Av Margita - 20 augusti 2011 19:20

Först ut att få besök denna helg var Bolo Bolo. En händelserik dag för hans del.

Efter en hel del gos med blivande matte så fick han sele på sig och en liten tur utomhus. Han tyckte det var mycket spännande!  

Filmade en liten snutt.


 

Efter en liten vila och gott våtfoder så var det dags för äventyr nummer 2 denna dag! Att träffa sin blivande hundkompis Leo. Det var förstås lite mer skrämmande. Bäst att fräsa och morra!    

Nu har de i alla fall fått hälsa på varann och det tar säkert ett tag innan Bolo Bolo vant sig (Leo ville bara leka!) men det ska gå bra hoppas vi! 

Av Margita - 19 augusti 2011 19:06

Balkongen för en vecka sen  

Bryony 

  BettyBolo Bolo     

Av Margita - 19 augusti 2011 14:39

Jag kan inte låta bli att fota kattungarna när de sover. Antingen är de bara så otroligt mysiga och söta eller också är de roliga, eller både och!!   

                 

Av Margita - 18 augusti 2011 22:08

Höll nästan på att glömma att berätta att vi varit hos veterinären idag.  

Veterinären tittade över alla ungar och lyssnade på hjärtat. Allt var bra. Sen fick de varsin spruta mot kattpest och kattsnuva.

De var alla jätteduktiga!!    

Av Margita - 18 augusti 2011 17:01

Här hos Hippievagnens finns det fortfarande fina kattungar att tinga!   

Av Margita - 18 augusti 2011 09:50

       

Av Margita - 17 augusti 2011 22:34

Mira som är blivande matte till Bolo Bolo undrade över mitt inlägg om vattenfontäner. Vad heter dem och vad kostar dem?

Titta in hos Supercat så hittar du några olika fontäner där. Jag har ingen egen erfarenhet av just dem.

Däremot har jag en Drinkwell som du hittar här. Katterna älskar den och jag är nöjd med den förutom att den är ganska krånglig att rengöra.

Den här vattenfontänen har jag hört bra om, men har som sagt ingen egen erfarenhet men den ser ut att vara lättare att rengöra än min Drinkwell.

Man kan hitta olika vattenfontäner hos många nätbutiker, bland annat hos:

Supercat

Swecat


Djurmaxi

och många fler....

Hoppas du hittar en fontän som din katt och du blir nöjd med! 

Av Margita - 17 augusti 2011 18:12

Förslag på litteratur


Ni som ska låta er katt vara inne råder jag att läsa några böcker för att lära er mer om hur katter fungerar och tänker.


Här är en liten lista.

  • Kattens språk av Helga Hofmann
  • Förstå katten av Ylva Stockelberg  
  • Allt du inte visste om din katt av David Taylor
  • Lär känna din katt av Claire Bessant
  • Kattens kroppsspråk av Trevor Warner
  • Din katts hemligheter av Vicky Halls
  • Leva med katt av Solveig Schjörmann/Kristine Elbaek
  • Katter:Lyckliga och friska av Katrin Behrend


Det får räcka så. Vill ni läsa ännu mer eller andra böcker så finns det en hel del att välja bland.

Vill också säga att denna lilla miniserie om innekattens behov på intet vis är heltäckande, långt ifrån. Men en liten bit på vägen.   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards