S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2011

Av Margita - 17 augusti 2011 18:00

Mat och Vatten

Mat

Vad ska man ge sin katt att äta? Räcker det om jag ger den lite kött, fisk och restmat, blandat med torrfoder köpt på ICA?

Där blir mitt svar nej.

Vad katten ska äta är ganska komplicerat och jag förlitar mig på Royal Canins torrfoder. Ger jag det till min katt så vet jag att katten får vad den behöver. Dessutom har Royal Canin ett sortiment utöver det vanliga. Ett foder som passar för kattungar, vuxna, seniorer, lightprodukter, för dåliga magar, bättre päls, innekatters behov osv osv. 

Det finns naturligtvis andra produkter som också är bra, men själv litar jag på RC. 

Jag använder just nu Indoor Long Hair till Agnes och Algot.

     Alice får äta av kattungefodret, Babycat 36

och när kattungarna flyttat och är ca 4 månader kan de börja äta Kitten 36.

Utöver detta torrfoder brukar jag ge mina katter våtfoder då och då. Kanske några gånger i veckan. Då delar de på en sån här påse.

    

Ibland får de också lite fil (Alice och Algot älskar det), äggula, tonfisk, smakbit från min tallrik av fisk (kokt eller stekt) eller från min macka en bit skinka. Men detta blir mest som godbitar.

Något som är viktigt att tänka på när man ger torrfoder är att se till att katten dricker ordentligt. I naturen söker gärna katten upp rinnande vatten, så kan man erbjuda det så blir katten glad. Det finns många olika fontäner att välja på i handeln. Här är några:

     

Själv har jag en Drinkwell. Katterna älskar den men jag tycker den är bökig att rengöra.  

Mina katter får också dricka ur kranen om de vill och jag ställer också ut vanliga skålar med vatten i som jag byter flera gånger om dagen. 


  

Av Margita - 17 augusti 2011 09:53

         

Av Margita - 14 augusti 2011 20:44

Medan jag sitter här med laptopen i mitt knä (dum ovana förresten) och Bryony och Bettty sover i soffan bredvid mig   så lägger jag upp en film till er.

Den är tagen idag när vi var ute på balkongen. Jag har öppet där nu och gjort det kattungesäkert och kattungarna älskar verkligen att vara där.

 

Av Margita - 14 augusti 2011 20:20

Lilla sötnosen Bryony/Ida väger idag 830 g och hon har blivit mycket modigare på sista tiden. En charmig tjej!! 

       

Av Margita - 14 augusti 2011 17:47

Bolo Bolo väger idag 920 g och i mitt tycke blir han bättre och bättre sett ur rasstandard. Jag älskar hans vackra färger och uttryck. Är mycket glad för att han förhoppningsvis går vidare i avel! 

      Sluta nu!!!    

Av Margita - 14 augusti 2011 17:45

Betty väger idag 885 g

         

Av Margita - 14 augusti 2011 16:43

Nu går det fort framåt, redan 8 veckor! 

Frän vänster till höger:

Brown Betty, Bryony och Bolo Bolo

       

Av Margita - 14 augusti 2011 12:42

Fler bilder som är tagna av ägarna till Svinto (Burrsvansens Aragon).

Här är han själv, fina Svinto.

    Blossomkullens mamma Alice som varje sommar tappar sin fina krageHjälpmamma Agnes är belåten  Mammorna myser 

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards