S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2011

Av Margita - 21 oktober 2011 17:53

Jag har härliga arbetskamrater på Cramers! Bland annat denna gosiga katt, Tusse. Han kommer ibland och vill bli klappad och gosad med och jag är inte nödbedd.  

Fina Tusse 

   

Av Margita - 20 oktober 2011 17:01

Cramers har börjat göra gravkransar och dekorationer. Inte visste jag att det är SÅ roligt som jag tycker att det är!  

Vi har kransar och annat som redan är förberedda så det är bara att välja dekorationer, som det finns mängder av.

Idag gjorde jag ett gäng som skulle vara lite dyrare (läs: mer dekorationer) och jag får göra precis som jag vill. Fast jag brukar fråga när satt ihop något och oftast tycker de att det blir bra.  

Här är nästan alla dekorationer samlade som jag gjorde idag:



Här står vi och skapar.  

    

Några av de jag gjort idag. Bilderna är inte bra, tagna med mobil.    

   

Av Margita - 18 oktober 2011 18:02

men ack så trevligt! Tack Kristina för en härlig dag!

Lille Abbe är bara så charmig! Han for runt som en valp ska göra och var riktigt busig.  

Titta här, han är ju bara så söt!

Han har redan lärt sig att sitta på kommando,  



Hemma hos Abbe bor också en kattunge från min uppfödning. Det är Alija Aram som har utvecklats till en riktigt ståtlig sibbe. Fast han har tappat mycket päls nu, precis som sin mamma.

Han är förresten otroligt lik sin mamma till utseendet. Till sättet är han lite annorlunda. Han är kelen och vill gosa och verkar mycket lugn. Det är ju denna katt som jag vill att Agnes ska få träffa och jag tror det kan bli väldigt fina kattungar av denna kombination, både vad gäller utseende och till temperamentet.

Här är några bilder på vackra Aram eller Sesam som han heter numer.

Det är svårt att få bra bilder på honom, han vill gärna blunda.  

          

Av Margita - 17 oktober 2011 19:25

Imorgon åker jag till Landvetter för att få gosa med en liten valp. 

Det är en shetland sheepdog, så söt.

Titta här!

Abbe, som valpen heter, har en kompis och det är en kattunge från min första kull: Alija Aram, han som förhoppningsvis snart ska få träffa min Agnes. 

Jag har fått ledigt från Cramers en dag. Tänker testa att jobba fler timmar per dag och sen vara ledig en dag i veckan. 

Vi får se. Idag är jag jättetrött. Har jobbat med att gräva bort vissna plantor och det är lite slit. Men vi var 4 stycken som hjälptes åt så arbetet gick fort.

Nu ska jag lägga mig tidigt och titta på "Lykke", denna underbara danska serie. Jag ligger i sängen och tittar, har ju numer eget sovrum och där finns en TV så jag riktigt kan lata mig.   

Av Margita - 14 oktober 2011 20:38

....och några dagar.


 

Visst är hon fin!   

Jag har lånat bilden av Bettys matte Daniella och här är Bettys egen blogg.   

Av Margita - 14 oktober 2011 09:11

Ska snart iväg till jobbet. 

Återigen blir det en sen morgon, men det gör ju inget.

Igår sov jag en stund efter jag kommit hem och idag var jag också tvungen att ta en extra tupplur på morgonen.

Trots denna trötthet VILL JAG ABSOLUT IVÄG TILL JOBBET!

Så har jag aldrig känt förut.

Förut har jag känt ångest och har velat ha det överstökat fortast möjligt.

Så är det ABSOLUT inte nu.

Vet ni vad?

Jag tror jag hittat hem!  

Några växter jag vill ha i min trädgård som finns hos Cramers:

Rosagull, har redan köpt två plantor som kan bli till fyra!

   

En vit japansk azalea

 

En liten hängkaragan skulle platsa bra i min lilla trädgård.

 

Av Margita - 13 oktober 2011 18:48

Cramers kommer att vara på Bomässan i Borås nu i helgen.

Jag har fribiljetter dit för er som är intresserade! Titta här för information om mässan och vad som erbjuds.

Idag har två av oss gjort några kransar till mässan. Jag fick i uppdrag att göra kransar med enbart grönmossa. De ska säljas utan dekorationer. Kan bli snyggt på dörren som de är eller om man väljer att dekorera själv.  

Här är mitt arbetsbord, med en stomme och en färdig krans.

   

Idag frågade ägaren mig om jag fått mina arbetskläder än? Nej, det hade jag inte, men det verkar väl lovande att jag ska få arbetskläder?!   

Av Margita - 12 oktober 2011 19:10

Satt ute i trädgården idag och solade en stund.  

Det var varmt och gott och medan jag satt där fick jag besök....

  

Min goa, store Algot, som får lov att gå ut när han vill. Han är kastrerad.  

    

och ja, han är en sibirisk katt, han också! I stamtavlan heter han Snowy Rivers Wyatt Earp. 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards