S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2011

Av Margita - 28 december 2011 08:30

Det finns så otroligt mycket att köpa till sina pälsklingar.

Mycket kan man förstås göra själv om man är kunnig och road av det.

När man har sina katter mestadels inomhus och de bara får vara ute i sele så tycker jag det är väldigt viktigt att se till miljön för katten.

Det gäller att få den så kattvänlig som möjligt samtidigt som människan också trivs.

Katter älskar ju att klättra och befinna sig högt.

Alltså är klösträd helt nödvändigt om man inte ordnar något annat sätt för katten att klättra och vara högt. 

Min Alice har en tendens till att vilja klättra i gardiner och nu har jag hittat något som hon säkert kommer att älska.

En trapets för katter, där de också kan vila.

Den vill jag ge till mina katter!!

Finns hos Cattio.

Här är en film:


Av Margita - 27 december 2011 18:53

Klickerträning för hund har ni säkert hört talas om.

Men visste ni att det fungerar för katt också?

Jag har funderat på att skaffa mig en klicker och börja träna här hemma.

Tror det kan vara ett bra sätt att stärka relationen människa - katt.

Här kan ni läsa om hur klickerträning för katt går till

och här finns en hemsida som handlar om klickerträning för alla djur.

Så här kan det se ut.

Av Margita - 27 december 2011 08:29

Är ni, liksom jag, nyfiken på hur 

olika typsnitt

ser ut?

Gå då 

HIT

där hittar ni de flesta typsnitt! 

Av Margita - 27 december 2011 07:46

Nu är jag tillbaka till bloggandet.  

Hoppas ert julfirande varit bra eller att dagarna varit bra, om ni nu inte firar jul.

Själv har jag haft en härlig jul, med god mat, som vanligt.

I år var jag den enda som ville ha TV:n på när Kalle Anka sändes.  

En julafton utan ett surr av Kalle Anka i bakgrunden,

det är ingen julafton för mig.  

Snacka om att ha vanor!

 

 Sveriges minsta julgran?      Vi bjöds på skönsång av släkten.   


  

Av Margita - 24 december 2011 08:15

Hoppas ni alla får en härlig julafton!

Själv åker jag till Ytterby till föräldrar och syster för att fira.

På juldagen kommer även min dotter och kanske min son?!  

Jag är tacksam för att jag har en familj att fira med.

Alla har inte det och till dem som idag firar alternativ jul med hemlösa vill jag bara säga att jag tycker att ni gör ett bra jobb!

Julen handlar egentligen inte om julklappar och det ytliga utan har helt andra värden.

Tycker jag.

Så,

God Jul alla kära läsare!


     

   




















      

Av Margita - 24 december 2011 07:00

Klicka på bilden så öppnas luckan!


    


Jag önskar alla en riktigt skön julhelg!! 


 

Av Margita - 23 december 2011 22:31

Hur mycket julpynt brukar ni ha hemma?

Och vad plockar ni fram?

Nya saker eller kanske ting som hängt med länge?

För mig har det blivit mindre och mindre pynt med åren.

Men vissa saker åker alltid fram, som tex


  • diverse tomtar som barnen gjort, en tomte jag fick av min mormor på 60-talet och andra små, pyttesmå tomtar   
  • Denna bonad som mamma broderat fanns i föräldrahemmet när jag växte upp och nu tas den fram hemma hos mig
  • En fin ängel som mamma gjort ganska nyligen. Tekniken är hardanger. 
  • En julkrans som jag brukar hänga på ytterdörren men i år fick den vara inne
  • Ett julpynt som legat i träda i många år men som var flitigt använda när barnen var små I år fick jag för mig att pynta fönstret igen.
  • En tomte brukar dyka upp bland krukväxterna

Nytt för i år: en glittrig en med en söt tomte från Cramers förstås



Det fanns någon som tittade på mig hela tiden jag gick omkring och fotade och denna någon var Agnes. Hon såg inte så road ut.  

               

Av Margita - 23 december 2011 09:05

Idag är jag ledig.

Dagen är fulltecknad med saker att göra,

men jag tar det lugnt.

Jag har ju tid att blogga.  

Julen firas som vanligt hos föräldrar och syster

och jag är så tacksam att jag har

en underbar granne som alltid ställer upp som kattvakt!

Tack för det, S!

Ta er tid att titta på denna gulliga video mitt i julstöket!

Här är videon! 










VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards