S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2011

Av Margita - 11 december 2011 21:48

Det är tävling hos Kattfamiljen

Var med du också! 


 

Av Margita - 11 december 2011 17:01

Nu har jag varit singel i snart 5 år!

Fy bubblan, vad tiden går fort.  

I perioder är jag ganska så trött på att vara utan partner.

Det blir så trååååkigt ibland.

Ingen att vara glad åt, ingen att vara arg på, ingen att vara sur på.

Samtidigt trivs jag för det mesta med att vara själv.

Ingen som bestämmer över mig, jag kan göra precis som jag vill,

men herre min je, sååååå tråkigt i längden. 

Själv tror jag inte det är normalt att leva som jag gör.

Men det är inte självvalt, utan tyvärr var det nödvändigt.

Av orsaker jag kanske inte ska gå in på här.  

Jag avundas faktiskt er som har en partner.

Fast bara om relationen är bra.

Jag vet att man kan vara ensam i en relation och då är det bättre att vara utan en partner och vara ensam.

Eller vara själv, som låter lite mer positivt.

Nu undrar jag:

vad skulle ni göra om ni var singel

runt 60 år  

längtar efter en man

som kan acceptera och respektera mig för den jag är

kanske särbo?

eller nåt......

HUR skulle  ni göra?

Leta på krogen?

Vara aktiv i sällskapslivet?

Gå kurser?

Vara aktiv i föreningslivet?

Söka efter en partner via internet?

Jag menar, en man kommer ju inte bara neddimpandes genom skorstenen! 

Något måste göras!

Fast jag vet inte..........

Med den erfarenhet jag har av umgänge med män,

så borde jag nog spärras in och skyddas från det motsatta könet

 




Av Margita - 11 december 2011 16:49

Banana Leaf är en typ av klösträd som är mycket vackra.

Tyvärr är de dyra.

Åtminstone här i Sverige.

Nu blev jag tipsad av Lotta att ett danskt företag säljer likadana Banana Leaf mycket billigare.

Så jag surfade runt hos

zooplus.dk

och konstaterar att det mesta är billigare än i Sverige.

Kanske läge att köpa från Danmark?

Jag är intresserad av att hitta ett träd att kunna ha på balkongen och tyvärr hittar jag inget sånt hos zooplus, jo, ett, men det är ganska litet.

Det finns ett träd som jag tror är bra att ha på balkong och terass, nämligen detta hos

kattfamiljenshop.se 

Men oj, så dyrt.

Fast det går ju att spara, eller hur?!   

Av Margita - 11 december 2011 06:15

Klicka på bilden så öppnas luckan!

     



Av Margita - 10 december 2011 19:30

Om jag trodde på tomten så skulle jag skriva till honom

och önska mig det här klösträdet till katterna.   

Det är ett vackert träd och att man kan ha det ute på balkongen

är underbart.

Mina katter älskar att vara på balkongen men har ingen plats att 

komma högt upp.

Så det här trädet vill jag verkligen ha! 

Av Margita - 10 december 2011 17:00

Nu så här i juletid brukar jag alltid lyssna till min samling av julmusik.

Den är minst sagt väldigt blandad.

Många av de klassiska julsångerna är väldigt vackra, för att inte tala om vilken ljuvlig lycka det är att stå i en kyrka och sjunga själv.

Det har jag gjort när jag bodde i Strömstad.

Var med i en kör som sjöng värdsliga sånger men varje jul hade vi ett julprogram som vi framförde i Strömstads  

och


     Tjärnös kyrka.


Att stå där framme vid altaret och stämma in tillsammans med de andra i kören, det är något jag alltid kommer att minnas. En känsla av lycka! Speciellt om vi fick till det med sången!

För det var ett slit också. 

Vi tränade många gånger i veckan innan konserterna.

Så det kanske är därför jag blir så imponerad av dessa sångare som framför den vackra musiken med sån bravur.

Lyssna bara på Andrea Bocelli när han stämmer upp sin sång.

Jag får gåshud!  


Av Margita - 10 december 2011 07:00

Klicka på bilden så öppnas luckan!


 

Av Margita - 9 december 2011 09:47

Jag är en stor älskare av aforismer.

Samlar på sådana och har gjort sen 20-årsåldern.

Borde kanske ha de på ett ställe, men se det har jag inte, utan varje gång jag städar i papper, då dyker de upp, de här små texterna med visdomsord.

Den här texten hittade jag idag.

Mycket rolig tycker jag!

Och tänkvärd, det är just grejen!   


"Dear White Fella


Couple things you should know

When I born, I black

When I grow up, I black

When I go in sun, I black

When I cold, I black

When I scared, I black

When I sick, I black

and when I die, I still black


You white fella

When you born, you pink

When you grow up, you white

When you go in sun, you red

When you cold, you blue

When you scared, you yellow

When you sick, you green

and when you die, you grey


AND YOU CALLED ME COLORED?


(written by an african Shakespeare)"


Bilden har jag lånat från denna blogg!   


Texten fick jag när jag gick min utbildning till förskollärare på 1980-talet.   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards