S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2012

Av Margita - 25 januari 2012 16:23

eller ja.....

så här såg Agnes ut igår kväll.

 

Hon försökte bita sönder bodyn så jag fick sätta på henne 

kragen i alla fall.

För att värma henne så svepte jag in henne i en fleecepläd.

Sen låg hon så i mitt knä en lång stund

och när jag fick ont i armarna (vågade ju inte röra mig!)

så lade jag henne bredvid mig i soffan.

Hon ligger hela tiden bredvid mig eller i mitt knä.

Nu har hon vant sig vid både body och krage,

så nu låter jag henne gå utan krage när jag är hemma,

men den åker på under natten och när jag jobbar.

Mina andra katter har också vant sig.

Efter att ha sniffat lite så verkar allt i sin ordning tycker dem.

De rör inte Agnes, i alla fall inte när jag är hemma.  

Hon fick smärtstillande idag. Jag tror hon behöver det för hon kan få ett 

speciellt frånvarande uttryck ibland.

Katter är ju experter på att inte visa att de har ont.

Lilla gumman. Vad jag är kär i dig!!    

Mitt blöjbarn!    

     

Av Margita - 25 januari 2012 12:52

Hurra hurra hurra 

på din födelseda!!!

Algot blir idag hela 4 år!!  


       


Så här ser det ut när Algot dricker vatten.  


   

Av Margita - 24 januari 2012 19:15

Nu har Agnes kommit hem och allt gick bra!

Hon är lite groggy fortfarande.

Gången är inte helt säker, 

men det är inget fel på medvetandet.

Hon går runt här och inspekterar med lite vingliga ben.

Att få henne att ligga stilla i ett mörkt, tyst rum som det står på 

lappen jag fick med mig hem, det kan jag glömma.

Hon vill vara med och just nu ligger hon och tittar på

balkongdörren! 

Med andra ord, hon är sig lik!

Förutom att hon ser lite annorlunda ut då!  

Hon tyckte alls inte om kragen

så jag har satt på henne en tjusig body istället.

Den verkar hon acceptera även om hon morrade

när jag satte på den!  

Algot och Alice är frågande.

Algot är väldigt närgången så honom får jag putta undan.

Alice nosar och nosar och undrar väldigt mycket.  

Är det verkligen Agnes tycks hon säga.

Så här ser Agnes ut nu och jag hoppas hon kan acceptera bodyn.

Skönt att det är över!


Måste du fota mig nu??!? 

   

Av Margita - 24 januari 2012 09:19

Nu har jag lämnat Agnes på Blå Stjärnan för kastrering.

Är lite nervös och det har nog Agnes känt av.

Hon har inte släppt mig ur sikte de senaste dagarna 

och hon har varit extra kärleksfull,

så intensiv att jag inte kunnat sova på morgonen.

Hon har lagt sig på mitt huvud så jag inte fått någon luft  

Bara till  att gå upp och då följer hon mig vart jag än går.

Lilla gumman!

Ska hämta hem henne vid 5-tiden idag och jag hoppas

förstås att allt går bra.    

Av Margita - 22 januari 2012 19:33

och säljas på Tradera!

För mina katter vill ha lite grejer.  

Som till exempel det här klösträdet:

Hero heter det

   

Finns att köpa hos zooplus.dk

Gå gärna in på Tradera och sök upp Mea_52 så hittar du mina annonser!   













Av Margita - 22 januari 2012 10:50

Nu närmar sig tulpansäsongen och då kan det ju passa bra med ett litet tulpantips!

För att få tulpanerna att stå upprätta lite längre,

häll ½ - 1 tsk potatismjöl i vattnet.

Smart va?   

Här är årets första tulpaner hemma hos mig. 

Från Cramers förstås, var annars?!   

 

Av Margita - 21 januari 2012 09:46

Lycka är:


att vakna med varsin sovande katt vid sidan av min huvudkudde.   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards