S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Oj då!

Av Margita - 26 februari 2012 18:33

Tiden rusar iväg, helgen är redan över!

Imorgon blir det buller och bång här hemma.

Har fasat lite för denna dag men nu när den är här så ska det väl gå bra.

De kommer för att riva ner allt i badrummet på grund av en skada som faktiskt alla lägenheter har där jag bor. Inte kul. Jag bor i bostadsrätt så det blir till att betala själv..... 

Som tur är sätter de dit toastolen i alla fall. Alltid något. Sen kommer det att vara en tork i badrummet i några veckor så det blir kattförbjudet område ett tag.

Katterna stänger jag in i sovrummet. Hoppas de inte blir alltför störda av det oväsen som kommer att vara några dar framöver. 

För övrigt får jag rapporter och fina bilder från Algot och han stortrivs verkligen i sin nya familj. Det är jätteskönt att det har gått så bra. Så småningom ska jag hälsa på honom!

Söker just nu lägenhet i Ytterby/Kungälv för fulla muggar!

Har en visning nästa helg på en liten (48 kvm) tvåa med balkong i ett område i Kungälv som heter Fontin. Där skulle jag väldigt gärna vilja bo. Det är nära ett fint naturområde och nära till centrum och dessutom en balkong med sol hela dagen! 

Fast det är 6 stycken före mig i kön!   Men jag har ändå fått visning, så jag kan ju alltid hoppas på att ingen vill ha den utom jag!  

Sen har jag sökt tre andra lägenheter till.  

Två av dem i Ytterby och en i Kungälv.

Vi får väl se var jag hamnar till slut.

Hittade denna charmiga lilla video om staden Kungälv.  

  

 
 
Vivi

Vivi

27 februari 2012 12:47

Ush så trist, aldrig kul med sådanma saker, det brukar ju bli dyra historier :( Jag håller tummarna för att lägenheten är jättefin och att du får den !
Kram

http://www.missvivis.se

 
Mira

Mira

27 februari 2012 17:30

Jag har skickat ett PM till dig på FB.
Sen har jag ansökt om mitt stamnamn idag: Hihi gå in på min blogg och kolla mina alternativ och rösta på det du tror jag får :D

Hoppas du får ett fint badrum och en helmysig ny lägenhet i Ytterby eller Kungälv!

Kram

http://mirabellasawyer.bloggplatsen.se

Margita

28 februari 2012 08:17

Tack Mira! Ska rösta! :)

 
Emelie

Emelie

27 februari 2012 22:50

Fokusera på precis den lägenhet du vill ha, och känn inom dig att den är din, så blir den det!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Margita

28 februari 2012 08:19

hmmm...kan ju alltid pröva! :) I dagsläget vet jag inte riktigt vilken jag helst vill ha...jo, det vet jag, men den är inte ledig för tillfället och när den blir det vet man aldrig, om en vecka eller ett år eller flera år? Så jag går efter vad jag känner är viktigast för mig just nu: att komma på plats!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards