S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2012

Av Margita - 9 juli 2012 12:36

Alice på dag 61, söndag 8 juli 2012

   

 

Alice dag 62, måndagen den 9 juli 2012

     

Av Margita - 8 juli 2012 09:24

Nu känner jag helt klart fosterrörelser! Det är lika ljuvligt varje gång.

Undrar så vilka personligheter som ligger därinne och väntar på att få födas.

Honor, hanar?? Hur många kan de vara? 

Busiga, blyga? 

Ni är såååå välkomna vilka ni än är! Små hjärtegryn!!   

Av Margita - 7 juli 2012 21:26

Alice i rolig viloställning   

 

 

Av Margita - 6 juli 2012 19:53

Har gjort iordning det som jag hoppas Alice kommer att välja.

En liten undanskymd plats under mitt skrivbord.

Hon har inspekterat och det verkar som att det duger.   

 

Så här ser det ut utan blixt. Alice bolåda är i dunkel

  Med blixt

   

 


Av Margita - 6 juli 2012 15:48

Nu är det inte många dar kvar till förlossning.

Jag fortsätter att förbereda så smått. Ska erbjuda fler ställen att föda än de jag tänkt först så får vi se vad Alice väljer. 

Håller på att göra ett nytt hinder så att jag kan skilja av hallen från resten av lägenheten. Jag vill inte att kattungar smiter ut genom ytterdörren!   

Ska också lägga fram allt jag behöver inför förlossningen:

papper, penna, viktiga telefonnummer, klocka

steril sax, glidslem, 

nagellack för att märka ungarna, mjölkersättning, nappflaska 

en bra våg för väga ungarna och hushållspapper. Extra lakan och handdukar har jag också framme.

Hoppas nu hon föder på en vettig tid (läs: under dagen), men risken är stor att det blir nattetid som vanligt. 

Ett kattfoster ser nu ut så här:

 

Kattungen är n


Av Margita - 6 juli 2012 10:31

När jag var ung var det väldigt populärt att ha fina fickur hängande över halsen. 

De är vackra tycker jag! Passar både till fest och vardags. 

Klickar du på bilden så kommer du till en sida där du kan beställa denna lilla skönhet.

Inte alls dyr.   

Zylber - Halsband - Antikt halsbandsur hos Mylovebasket ,När ,

Av Margita - 3 juli 2012 20:43

Vilken härlig dag jag haft!!

Sol och värme och vacker natur. 

Endast ca 15 minuter med tåg från där jag bor!   

Säger inte mer, här kommer en liten bildbomb.

Klicka på bilderna så blir de större.

                                                 

Av Margita - 2 juli 2012 21:25



Ni har säkert märkt att det finns en ny funktion som heter Mylovebasket här på bloggplatsen. 

Det kan vara ett sätt att tjäna lite pengar, med betoning på lite för min del. Om det ens blir något.....

Men jag tänker som så att med min pyttelilla sjukpension så måste jag hitta alla möjliga sätt att tjäna lite extrapengar. Många bäckar små heter det ju.

Nu handlar det här om mode och det är väl inte direkt något intresse jag har. Däremot tycker jag om att titta på vackra saker och kanske jag hittar något som jag tycker jag kan förmedla.

Som det här gulliga paraplyet till exempel. Det skulle jag gärna gå omkring med i den svenska sommaren istället för det tråkiga svarta jag har nu.

Jag antar att om du klickar på bilden så kommer du till en sida där du kan beställa det här godisparaplyet.....  

Fulton - Fulton Pink Spot Tiny 2 Umbrella hos Mylovebasket

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards