S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2012

Av Margita - 13 augusti 2012 21:13

         

Av Margita - 13 augusti 2012 16:09

Jag har blivit lovad en odlingslott men hinner kanske inte få den till hösten, men då blir det till våren i så fall. Har inte kunnat hålla mig ifrån området. Det tar bara ca 10 minuter att cykla dit och vägen dit är otroligt vacker om jag väljer att cykla till älven och sen utmed den. Odlingslotten ligger precis vid Nordre Älv.

Häromdan tog jag alltså cykeln och lämnade Ytterby centrum bakom mig.

 

När jag passerat villorna vid Enekullen är det en lång härlig nerförsbacke mot älven.

 

Vägen kröker sig och jag tar till vänster mot Kungälv till. Här är det lugnt och tyst. Otroligt vackert. Jag njuter i fulla drag.

Betande kor och en båt på väg ut till havet.

     

Framme vid odlingslotten

   

          På väg till, snart, min egen lilla lott. Mitt blivande fikaställe, i alla fall under varma dagar (och halvvarma)   

     

Här är min blivande lott!   

         ,

   

Miljöbilder från platsen. Det är mycket olika "kvalitet" på odlingarna och det gillar jag. Då känner jag inte pressen på att det måste vara "perfekt". Här finns mycket idéer att hämta. Ser så mycket fram mot detta!   

Klicka på de små bilderna så blir de större!

                       


Av Margita - 12 augusti 2012 22:26

Det har varit full rulle här sen i fredags med testbesök och annat besök så jag har inte orkat sitta vid datorn. Men här kommer i alla fall de utlovade "bättre" bilderna på kullen. Bättre och bättre......  

Så här tycker Caelyn om det:

     

Suck....fast bilderna blev ju rätt roliga ändå!   

Här är Calypso, 4 veckor:

       

och Caelyn

     

och sist försök till kullbilder. De var trötta när bilderna togs.   

       


Av Margita - 10 augusti 2012 22:51

Nä, nu går det för fort! Redan 4 veckor! Ok, men denna gång behåller jag ju lilla Caelyn så det blir bra.

Som det ser ut nu i alla fall. 

Det får bli bara några få bilder ikväll. De var verkligen inte lätta att fotografera. Vilda och rörliga som små guttaperkabollar.   Men det är ju som det ska vara. Ska försöka ta nya bättre bilder imorgon

Caelyn älskar att klättra som synes. Hon klänger och klättrar på kattungehagen. Men att sitta i mitt knä är ännu inte lika roligt. Calypso däremot blir nog en liten knäkatt. Han gillar att mysa med mig och möter mig numer springandes när jag kommer in i rummet.   

   

Det är Agnes som kollar läget. Hon blir mer och mer avslappnad ju äldre kattungarna blir. Hon är ingen extramamma den här gången men hon kommer säkert att bli en lekkompis när den tiden kommer. Hon försöker få igång dem nu men ungarna hänger inte riktigt med.

 

Calypso till vänster och Caelyn till höger. 4 veckor gamla.  

 

Av Margita - 10 augusti 2012 08:30

Fotade igår när Calypso och Caelyn höll en brottningsmatch. De är helt enkelt bedårande i denna ålder. Jag kommer på mig själv med att bara sitta och le långa stunder när jag tittar på kattungarna. Välgörande för själen!

 

Klicka på bilderna nedan så blir de större! 

               


 

    

Vem vann matte? 

Matte svarar: Det blev oavgojrt!

     

Av Margita - 9 augusti 2012 12:39

Idag skulle jag egentligen tänkt mig att åka med min familj till Grebbestad i norra Bohuslän. Men vid närmare eftertanke insåg jag att jag dels: 

inte vill lämna min kattungekull så många timmar som det skulle bli (runt 12 timmar) och

att jag ännu inte är redo att resa så långt   , ja det är långt för mig alltså, och att sen vara social i flera timmar och uppleva det ena efter det andra. Samtidigt som jag skulle vara orolig för mina katter därhemma. Så jag bestämde mig för att vara kvar hemma och det känns bra. Grebbestad ligger väl kvar tills jag är redo att göra den där resan. Det handlar om min ångest. Jag vet att jag skulle få ångest över det mesta så det är bättre att resa dit på ett lugnare sätt och när jag kan utan att jag behöver vara orolig för söta små kattungar. 

Det är inte ofta jag skriver om min ångest längre och det beror kanske på att jag helst vill glömma att jag lider av den. Men den finns där även om den hålls bra i schack av mina mediciner och av att jag tränar genom att göra saker som ger mig ångest. Jag får ångest så fort jag sätter mig på ett tåg eller buss. Men jag gör det ändå och det är jag stolt över. Buss går lättare men tåg är fortfarande jobbigt. Det går åt mycket energi för att åka några stationer.   

Men tillbaka till mina katter.

De börjar nu att bli betydligt mer rörligare och nyfikna. De springer runt inhägnaden och är mycket nyfikna på vad mamma äter och dricker. Så nu är det dags att sätta fram lite mat, toalåda och vatten till de små. Utvecklingen går verkligen med rasande fart. 

Jag tycker mig ändå märka att det blir inte lika livligt med bara två kattungar som om det skulle vara en fyra fem stycken. Då triggar de igång varann på ett annat sätt. 

Calypso är den som är snabbast på sina små fötter och är mycket nyfiken på maten. Caelyn sitter ibland långa stunder och liksom filosoferar över livet. Undrar vad som tänks under hennes lilla lilla huvud?   

 

Mamma Alice har väldigt bra utsikt härifrån!

 

       

Jag vill också äta sån mat!

   

Av Margita - 8 augusti 2012 17:48

Igår var min syster och jag på loppisen i Kungälv. Gör nästan alltid fynd där. Igår kom jag hem med detta. Allt för 55 kr.   

     

2 handdukar, en bordslöpare, 2 bordstabletter, ett gulligt litet fat där man lägga sin tepåse, 8 teskedar, en grillvante och ett fint litet smycke.

 

Efteråt gick vi tiill bibban och jag lånade en bunt böcker. Ni kan nog se vad som intresserar mig mest just nu?    

 

Av Margita - 7 augusti 2012 16:12

Igår flyttade jag ut kattungehagen till vardagsrummet. Det passade Alice perfekt. Hon hade ändå tänkt att flytta ungarna. Jag har ringat in ett mindre område i vardagsrummet så att jag ibland kan öppna hagen och då skuttar ungarna ut.   Igår började de att springa på sina små ben. Det ser ju så sött ut!

Varje dag får de en omgång pussar av mig, bara för att de är så söta!   

 

          

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards