S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2012

Av Margita - 16 november 2012 09:42

Jag fryyyyser!! 

Min lägenhet är kall.....

Fick äntligen hit min hyresvärd för att kolla upp eventuell värme.

Instrumentet han hade med sig visade 18,5 grader i vardagsrummet och 19 grader i de andra rummen. Det är för kallt!

Den trevliga killen från Förbo fixade med elementen. De var varma när han gick men idag är elementet i köket helt kallt.   

Och det är fortfarande lika kallt överallt.

Usch och fy.

Inget roligt.

Hoppas det snart går att åtgärda. 

Jag vill INTE frysa mer! 

 

Av Margita - 15 november 2012 14:23

Jag kommer även i år att roa er med en adventskalender.

En lucka att öppna varje dag med nya spännande saker bakom.

Så följ mig varje dag i december!   

Välkomna!

 

Av Margita - 13 november 2012 10:56

Mina katter har upptäckt att fönstret vid balkongen är väldigt spännande! 

Därutanför flyger småfåglar som blåmesar och talgoxar omkring bland min uppsatta vassmatta och letar insekter eller vad det nu är de pickar efter.   

Mina katter tycker förstås det är jätte, jättespännande!! 

 

 

Av Margita - 12 november 2012 15:30

Att jag har kunnat undgå denna härliga produkt så länge, det förstår jag inte.   

Min syster har använt den hur många år som helst, men det var först nyligen som jag insåg att jag ville ha en likadan. 

Visste inte ens att den heter Buff och att den fanns i så många varianter och att den är så ANVÄNDBAR! 

Nu är jag totalförälskad och vill ha fler i lite olika färger, men jag får besinna mig, för de är ju inte precis superbilliga!

Det blev i alla fall en "Afghan Blue".

Älskar den!! 

Läs mer om Buffen här.

 

Buff "Afghan Blue", nu i min ägo. 

 

Av Margita - 12 november 2012 08:35

Lite mer gos!   

     

Av Margita - 11 november 2012 14:32

  

Mamma Alice med dotter Caelyn

   

Av Margita - 10 november 2012 10:33

Det har inte blivit någon träning denna vecka, tyvärr.

Inte ens Zumban.  

 Men det berodde på att jag i måndags vaknade väldigt sent fram på förmiddan och kände mig ungefär som om någon kört över mig med en ångvält. En infektion i kroppen alltså...

Mycket riktigt.

När jag tittar mig i spegeln ser jag ett sånt där underbart   munsår som dyker upp ungefär en gång om året för mig. Herpes. Usch. Vill inte.

Men jag är duktig   och lyssnar på min kropp som sa: "nu måste du vila".

Så det har jag gjort den här veckan. Känner mig bättre nu.

Så på måndag blir det Zumba igen!!   

     

Av Margita - 9 november 2012 08:54

Calypso hämtades hem av familjen igår kväll och nu är det tyst här igen!   

Det har varit underbart att ha honom här en extra vecka. 

Han tog över totalt. Mamma Alice morrade de första fyra dygnen men sen blev Calypso trött och sa ifrån på skarpen.....och sen var det frid och fröjd. Alice till och med lekte med Calypso de sista dagarna.

Katter är roliga! 

 

Calypso med fångat byte!   

 

Syster Caelyn 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards