S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2012

Av Margita - 15 december 2012 13:41

Någon delade detta på Facebook.

Men jisses vad underbart!

Vilka röster, speciellt han till vänster! 

Njuter och ler samtidigt!!

 



Av Margita - 15 december 2012 08:45

Nämen vilken liten goding! 


 

Av Margita - 14 december 2012 18:30

Min 4-åriga drottning Agnes till höger och 5-månaders prinsessan Caelyn till vänster.

De tycker om varann, det märks så väl.

  

   

Av Margita - 14 december 2012 08:30

  

Klicka på bilden så öppnas luckan


 

Av Margita - 13 december 2012 18:54

Idag, på självaste Lucia-dagen är Caelyn och hennes bror hela 5 månader.

Grattis till er bägge! 

Caelyn är fortfarande mest i lektagen och sätter också igång Agnes emellan varven, vilket jag blir glad av. Hon behöver verkligen röra på sig.

Caelyn är ingen knäkatt precis, men gosig ändå.

Hon låter så roligt ibland när hon vill leka och ha sällskap.

Det låter som om hon är ledsen, lilla gumman   

Vi är säkert jättetråkiga ibland i hennes ögon, vi som inte orkar leka nästan jämt.   

Min lilla ögonsten - hoppas du får bli mamma så småningom!

           

Av Margita - 13 december 2012 18:27

Ett underbart väder har det varit idag på Luciadagen!

Under förmiddan intogs lite Luciakaffe hos mina föräldrar.

Sen blev det ett parti canasta. 

Jag vägrar tala om vem som vann.     

Sen var det ju bara att ge sig ut i solen.

Så här ska en vinter vara,

snö (som får ligga kvar) och kallt.

Då kan jag stå ut.

Gick ner till Ytterby kyrkoruin.

Det är så vackert där vid älven.

Eller vad säger ni?

                 

Av Margita - 13 december 2012 06:45

Önskar alla en riktigt skön Lucia!

 

Klicka på bilden så öppnas luckan

 

 

Av Margita - 12 december 2012 21:54

Idag har jag handlat resten av de julklappar som jag planerat.

Inte många, varje familjemedlem får en sak, det får räcka tycker jag.

Huvudsaken är ändå att vi träffas, äter god mat och har roligt.

Jag valde att handla i Kungälv.

Mycket lugnare än i Göteborg.

Kungälvs centrum är inte så stort, men en av två huvudgator med affärer är Västra Gatan, som ligger i den gamla delen av stan.

Det påminner mig mycket om Strömstad och gamla fiskelägen med alla de gamla vackra husen utmed gatan.

 

Affärsdelen av Västra Gatan (har förresten bott där i tonåren)


Vandring utmed Västra Gatan - klicka på bilderna så blir de större!

                 

Framme vid kyrkan

   

Fortsätter utmed Nordre Älv. Kungälvs stad har gjort iordning en fin liten promenad precis utmed vattnet   

   

 

Göteborgs Kex-fabriken ligger här (och INTE i Göteborg) utmed älven. Här hade jag mitt första sommarjobb. Åt kakor för glatta livet, mest Ballerina, haha

   

Skönt att ha klapparna klara, nu kan jag fokusera på annat. Bland annat nästa söndags adventsfika med mina kattungeköpare.   

Är ni klara med era inköp, eller stressar ni runt, eller ni kanske inte alls köper klappar överhuvudtaget?



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards