S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2012

Av Margita - 5 december 2012 19:11

Har haft en riktigt trevlig dag hos min gamla vän och är SÅ glad och stolt över att jag har trotsat min rädsla och ändå åkt iväg.

Vännen bjöd på förstklassig rödspätta - vad annat i Göteborg?   

   

Gott som tusan!

Efter ätande, pratande och en hel del skratt trotsade vi även kylan och tog oss ner på stan.

 

Bältesspännarparken vintertid - marknadsstånd och körmusik, dock inte just när vi var där.

Vackra palmhuset i Trädgårdsföreningen. 

Så skönt att gå omkring därinne när man vet att det är kallt ute.

Klicka på bilderna så blir de större.

              

   

Häftiga färger

 

Liseberg skymtar därborta

 

Clarion Hotel Post är inslaget i vackert sidenband.

Detta hus har varit postkontor, ett mycket pampigt sådant. Har varit därinne många gånger när det fortfarande var postservice.

Tack kära B för en härlig dag!



Av Margita - 5 december 2012 09:00

Idag ska jag hem till en gammal vän - gammal och gammal   

Jag har känt henne sen 70-talet, så vi är gamla på det sättet. haha

Hon tänker bjuda mig på lunch och sen hittar vi på nånting på stan. 
Kanske vi går till Trädgårdsföreningen.

Vi får se vad det blir i kylan.

Ni som följt mig länge vet att jag lider av panikångest.

En sak som jag har svårt för är att resa och om vädret till exempel är lite så där ostadigt med snö och blåst så blir jag orolig (VILL INTE VARA SÅN!!!!)

MEN

nu struntar jag i min rädsla och åker ändå!!

Jag utmanar alltså min rädsla!

Vik hädan! Du onde!   

 

 

 


Av Margita - 5 december 2012 06:15

Hahaha   

 

Klicka på bilden så öppnas luckan

 

 

Av Margita - 4 december 2012 17:27

....är jätteroligt tycker jag!

Jag har bloggat i flera år nu.

Min första blogg hette mareli nånting, tror jag, och var inte här på Bloggplatsen.

Med åren har jag lärt mig en del och tror mig förstå bättre den här bloggvärlden.

Då menar jag hur bloggkulturen fungerar.

Till exempel:

Man måste skriva varje dag, annars tappar läsarna intresset.

Helst flera inlägg varje dag, men inte för många.

Att läsa andras bloggar är också viktigt och att kommentera.

Man ska också tacka för de kommentarer man får.

Till syvende och sist är det kommunikation det handlar om.

Någon har något att säga.

Jag läser det och reagerar på det.

Jag kommenterar.

Bloggaren svarar och så är kommunikationen igång.

Det är som ett stort party fast på nätet.   

Allt kan man blogga om, verkligen allt.

På senare år har ju en del bloggare, som ni säkert vet, blivit otroligt stora och en del av etablissemanget eller makten eller vad man nu tycker att det är.

De tjänar också pengar på sin blogg.

Otroligt vilken utveckling.

Jag som är sjukpensionär har inte så mycket pengar att röra mig med, men jag har upptäckt att jag faktiskt kan tjäna liiiite pengar på min lilla blogg.

Pengarna jag tjänar är försumbara, men ändå. 

Världen har förändrats otroligt mycket sen internet kom till!! 

 

Bilden lånad från digitallearning.eletsonline.com




Av Margita - 4 december 2012 08:47

  


   

Av Margita - 4 december 2012 06:15

Älskar ni som jag dessa så kanske det är dags nu att skrida till verket?

Jag lovar, de här är de absolut bästa, i särklass!!

 

Klicka på bilden för att öppna luckan

 

Av Margita - 3 december 2012 16:26

eller kanske två?   


 

Av Margita - 3 december 2012 07:00

En ny vecka och ännu en dag närmare jul.

Ta en liten paus från det du sysslar med och titta på lite tokigheter bakom luckan.

Jag måste säga att en del av det du kommer att se är lite tvivelaktigt, men ok då  


Klicka på bilden för att öppna luckan



     

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards