S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2012

Av Margita - 2 december 2012 10:49

Hur ställer ni er till adventstiden?

Brukar ni ställa till med glöggfika för vänner/familj under den här tiden?

Själv älskar jag den här tiden fram till julafton.

Stor anledning till att bjuda hem vänner och familj på fika.

Till andra advent har jag bjudit familjen på adventsfika och till den tredje advent kommer några av mina kattungeköpare.

Jag älskar anledningar till att bjuda hem folk.

Fast numer blir det inte lika ofta som när jag var yngre, tyvärr.

I 20-årsåldern brukade jag ordna till fester emellanåt och det hände en gång att jag till och med bjöd in en vacker gosse som bodde i huset mitt emot mig.

Jag ropade tvärs över gatan "det är fest hos mig sen, vill du komma?"   och det ville han!

Sen blev vi ett par, men bara för en kort tid.

Men roligt var det.

Vart har den sidan hos mig tagit vägen ?? 

Fast, å andra sidan, det kanske är lugnast att vara liiite mer tillbakadragen.....haha   

Märkte ni hur elegant jag skiftade ämne där?!   

Idag är i alla fall jag bjuden på adventsfika.

Till min goa, härliga, charmiga granne Inger.

Efteråt ska vi tillsammans gå till Ytterby kyrka för att lyssna till adventssånger.

Hoppas din första advent blir lika bra som min!!

 

 





Av Margita - 2 december 2012 07:00

Så är det då första advent!

Hoppas  ni får en skön sådan.

Har ni inget bättre för er kan ni alltid sysselsätta er med det som finns bakom luckan.

Men se upp, det är vanebildande!   

Klicka på bilden!

     

Av Margita - 1 december 2012 18:15

Tänkvärt för december!

 

De som tror att de inte har

tid för fysisk aktivitet

måste förr eller senare

avsätta tid för sjukdom.

 

Edward Stanley (1826 - 1893)

 

Av Margita - 1 december 2012 10:41

Lince's Sibiriska katter har en kull just nu.

Matte har lagt upp en film på de små och jag smälter!

Titta in ni också!

Klicka här!


Av Margita - 1 december 2012 07:00

Äntligen dags för adventskalendern!

Klicka på bilden för att öppna luckan!

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards