S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2013

Av Margita - 22 januari 2013 16:51

Det är inte klokt vilken abstinens jag får när jag inte har tillgång till min dator.

Jag blir minst sagt något frustrerad. Inser ni hur mycket som görs via datorn idag?

Herre min je, det är ju nästan allting.

Igår kväll var jag tvungen att tänka till. Jag kunde ju inte slösitta vid min dator och stirra på en död skärm....

så vet ni vad jag gjorde?

Jag hällde vatten i en liten balja, ställde den på köksgolvet och så hade katterna och jag jätteroligt!   

Med en bit snöre, som simmar runt i vattnet, kan man roa sina katter en lång, lång stund.

Ganska nyttigt att vara utan dator ibland. Fast så är det ju allt det där praktiska. Tur att mina föräldrar har dator och att de bor alldeles nära mig. Nu terroriserar jag dem varje dag och mamma har inte en chans att spela sitt fjäilsspel, för det gör jag!   

. Hittade en mysig film på youtube.

Den katten ser ut att älska vatten!


Av Margita - 21 januari 2013 10:36

Nu sitter jag på ett it-café och skriver.

Jag vågar inte längre använda min laptop då den blir otroligt varm direkt och varnar för fläktfel. Har köpt en spray men vågar inte använda den   

Tror att jag ska ropa på en kompis som vet hur man gör. Under tiden får jag sitta här och använda mina föräldrars dator.

Roliga inlägg det här, eller hur? haha

Men jag bjuder på en video i alla fall.

Så ni inte slutar att komma hit   






Av Margita - 20 januari 2013 14:21

Min laptop har nu fullständigt lagt av och jag tror det beror på fläkten.

Imorgon måndag ska detta förhoppningsvis åtgärdas och jag hoppas att ni har överseende med att inläggen inte blir så många.

Men de kommer när min kära laptop har hämtat sig.   

Lånar mina föräldrars dator nu, men jag kan ju inte sitta här hela dan för då kan inte de spela sina spel!   

Av Margita - 19 januari 2013 14:07

Vilken liten sötnos! En Koalababy försöker äta lite löv.

 

Av Margita - 18 januari 2013 19:15

Min dotter bor kvar i Borås och idag åkte min syster och jag för att ha en liten "tjej"-träff i staden.

Framme...

 

Eftersom vi alla tre är lite galna i att leta kläder så blev det naturligtvis ett besök hos Veras Garderob, denna underbara lilla butik, mitt i centrala Borås.

Blir lite avundsjuk när det visar sig att denna underbara mössa inte passar mig, utan däremot min syster. Hon är numer ägare av denna och jag tänker låna den när mitt huvud blivit mindre!   

   

Ser ut som 20-talsstil och jag älskar kläder från den epoken.

Bildkavalkad från butiken. Klicka på bilden så blir den större.

                   

En fika blev det också på dotterns favoritcafé Orion.

Åh, vad mycket gott de hade där.

Vi smaskade på en jättegod chokladstång och drack kaffe med chai och kanel. Mums!

 

Sen tog vi förstås en tur hem till min dotter som bor så fint, över takåsarna i Borås.   

   




Av Margita - 18 januari 2013 07:41

Hoppas ni haft en lika god sömn som dessa två verkar ha.

  


Av Margita - 17 januari 2013 15:58

Att ha katten eller flera katter inomhus betyder att man måste se till att katterna blir stimulerade ordentligt.

De behöver åtminstone ett klösträd, absolut ett som går från golv till tak, och kanske ytterligare ett, något lägre. Men det beror lite på hur många katter man har.

Det finns ett märke som jag tycker mycket om, men som jag ännu inte skaffat.

Det är dyrt, men ack så vackert och bra för katterna.

Banana Leaf heter märket. Det finns många varianter i denna serie.

Här är det klösträd jag nån gång vill skaffa till mina katter.

Visst är det vackert?!

 

Banana Leaf klösträd kan man köpa i så gott som alla djuraffärer på nätet.

Googla bara på Banana Leaf så visas flera förslag.

Av Margita - 17 januari 2013 07:48

Denna termin är det torsdagar som gäller när det kommer till zumba.

Det är toppen har jag kommit på.

Eftersom jag redan är så inställd på att komma iväg på måndagar, så är jag nu aktiv både måndagar och torsdagar, vilket är en framgång för mig.

På måndagar kör jag gymet där jag alltid börjar med löpband eller crosstrainer och 2 km rodd.

Jag har upptäckt att jag älskar att ro!   

Kanske för att mamma rodde när hon växte upp och hon har ofta berättat om hur hon rodde en stor segeleka (eller vad heter det nu igen?) mellan Grebbestad och Otterön.

Jag vill ju inte vara sämre jag, så jag låtsas att jag är på havet och jag ror för kung och fosterland.   

Mitt mål är att jag ska komma iväg till gymet varannan dag, men jag låter den processen ta den tid det tar.

Det är en ny livsstil jag är ute efter och det ska gudarna veta att sånt tar tid!


 


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards