S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2013

Av Margita - 14 februari 2013 09:37

Om en stund ringer jag veterinären för att höra hur Agnes mår.

Jag skulle höra av mig frampå förmiddan eftersom de då har gett henne mat och förhoppningsvis får hon behålla maten.

Det är så tomt utan henne här hemma. Lite intressant att se hur mina andra katter reagerar. Alice tar mycket mer plats. Hon lägger sig oftare i mitt knä och hon sov i min säng i natt. Det händer att hon gör så när Agnes är hemma också, men nu är det mer självklart. Stackars Alice får inte riktigt den uppmärksamhet hon behöver tror jag. Caelyn är fortfarande mycket kattunge och hon ropade nog på Agnes igår kväll. Hon gnällde och gnydde och det hjälpte inte hur mycket jag än försökte leka med henne. De är härliga de små fyrbenta, så mycket känslor de har. Precis som vi människor.

Jag tänker på Agnes mest hela tiden. Det är i såna här lägen man skulle kunna prata med djuren så att de förstår vad som händer.


Jag vill inte vara här längre, kom och hämta mig matte!

 


Av Margita - 13 februari 2013 13:36

Min kära Agnes är just nu hos veterinären och får dropp.   

Ja, jag är ju inte ledsen för att hon får dropp, det är ju bra, men jag är ledsen för Agnes skull som inte mår bra.

Hon har spytt i två dar nu och har inte kunnat behålla någon mat. Troligtvis är det hårbollar som ställt till det. Hon har en helt otrolig päls som växer i rekordfart och som fäller som ja, jag vet inte vad.

Det hjälper inte att jag borstar henne minst två gånger om dan. Stackars lilla Agnes.

Jag lämnade in henne i morse och de har tagit blodprov och röntgat henne men inte hittat något större. Däremot är magsäcken irriterad och hon har vätskebrist.

Hon får vara kvar över natten och till imorgon. De vill se att hon börjar äta och dricka ordentligt.

Det känns ändå skönt att hon nu får hjälp. Hon har inte varit sig själv de senaste dagarna.

Lilla gumman. Tänk om man ändå kunde prata med de när djuren blir sjuka. Vad mycket lättare det skulle vara.

 

 

Av Margita - 12 februari 2013 18:21

Nu är jag med dator igen! Härligt!

Fast den är lite underlig ibland, men det har säkert med mina knapptryckningar att göra   

Så då blir det att blogga igen för fullt då, hehe....och spela fjärilar....

Av Margita - 11 februari 2013 13:26

Nu är jag med odlingslott!!   

Jag har väntat på besked jättelänge om jag får en speciell lott eller inte och nu är det klart.

En liten lott vid Iskällan, en vacker plats vid älven i Kungälv.

Det är så vackert där och jag är så otroligt lycklig för den lilla plätten.

Nu ska jag planera och bestämma vad jag vill ha där.

Röda vinbär och rabarber finns redan. Men de behöver massor av gödsel. De såg ledsna ut i somras.

Jag tänker odla grönsaker som jag kan äta färska, frysa in och lagra i min matkällare.

Sen blir det också blommor och några småbuskar kanske.

En liten uteplats måste jag också ha så jag kan bjuda på kaffe till alla som kommer för att hälsa på.

Nu längtar jag efter våren!!

 

Av Margita - 10 februari 2013 12:14

Just nu svarar jag på 60 olika frågor från Sverak.

Jag tänker diplomera mig. Läs vidare här.

Har förresten ännu inte fått tillbaka min dator....  

Av Margita - 8 februari 2013 10:49

Calypso från min senaste kull ska snart på date förutsatt att både honan och han själv har friska hjärtan.

Bägge två verkar redo för ett möte så det blir en spännande väntan på smått. Om nu allt klaffar vilket vi hoppas på. De kan träffas tidigast i slutet av februari.

Tjejen han ska få träffa heter Iris och är dotter till MissEmmis Esther Enigma.

Här kan du se bilder på Iris.

Här är spralliga Calypso.   


    

Av Margita - 6 februari 2013 12:40

Idag är min dotter på besök hos mig och hon fotade lilla Caelyn.

Hon är verkligen min lilla prinsessa, så söt och gosig.   


   

Av Margita - 5 februari 2013 15:08

Vi människor är lika på många sätt, men vi har olika kulturer och det är väl därför som jag blir alldeles frågande när jag ser denna video. Jag ser militärisk disciplin men kineserna kanske ser något annat.

Detta visar alltså början på en vanlig arbetsdag på en restaurang, tror jag i alla fall.

Det kan nog finnas många tankar kring detta men om man ska säga något positivt så är det väl att de får lite gympa på morgonen, kanske de också får en känsla av större gemenskap? Slänger de sig kanske sen ut i arbetslivet fulla av arbetslust?

Hmm, det är kanske helt fel att säga att det är en kulturyttring. Kanske det är maktutövning? Jag vet ärligt talat inte. Ju äldre jag blir desto mindre tycker jag att jag vet eller förstår. Det finns så många olika sätt att leva och jag är inte den som ska döma vad som är fel eller rätt.

Jag tror jag förhåller mig neutral här och konstaterar att vår värld är helt underbar.

Tänk bara vad andra folk kanske tänker om oss när vi dansar grodorna på midsommar?!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards