S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2013

Av Margita - 25 mars 2013 20:52

Fast det var en sanning med modifikation.......


Det jag tänker på är att två av "mina" katter ska omplaceras. Det gäller mina kastrater Algot (som jag inte är ägare till längre) och min egen Alice.

 

Algot/Aslan vill hitta ett nytt hem! Inga småbarn.

 

 


Alice vill också hitta ett nytt hem där hon får vara ensamkatt och bli riktigt uppmärksammad.

  

 

Sen har vi lagt upp S* Senga's Caleana Calypso från min senaste kull i avelshaneregistret på sibiriskkatt.nu. Han vill gärna dejta några tjejer. 

 

S* Senga's Caleana Calypso vill träffa tjejer   

 


Och sist, men inte minst, * Senga's Blossom Brown Betty ska snart paras och då blir det förhoppningsvis kattungar! Inte hos mig dock, men hos ägaren som bor i Göteborg.


Här är fina Betty.

  

Spännande vår det här! 




Av Margita - 25 mars 2013 16:19

Ååh, idag har det varit ett riktigt vårväder. Fortfarande något kallt i vinden men nästan vindstilla och en värmande sol.

 

Vinterskorna var nästan för varma. Så underbart!

 

Jag gick en längre promenad ner mot älven och in i skogen.  Blev nästan euforisk.

 

Träffade en man med två söta hundar, en med Finsk lapphund och Tollare i sig. Den andra var en blandning av Rhodesian Ridgeback och Stövare. Så goa hundar och jag blev hundsjuk igen   Skulle vara så mysigt att ha med sig en hund på promenaderna.

Jaja, så lagom kul när det blåser och regnar får jag tänka på  


Ser ni på bilderna att vårljuset har kommit? Jag njuter!!

 

       

Vet ni, jag gick faktiskt drygt 8 km idag. Så långt brukar jag faktiskt inte gå.

 

Av Margita - 24 mars 2013 22:12

Tänkte bara visa er mina nya fina växter innan jag slänger mig i slasebingen   

 

Tack förresten ni goa katt-tjejer som var här idag. Mycket trevligt att prata katt och lite annat! 


På min kattfria hylla står lite av varje, bland annat den här växten som jag fick av min kusin för inte så länge sen.

På min sovrumsbyrå står en, ja, jag har ju glömt vad den heter, men katterna älskar den.   

 

Sen har jag i matvrån ställt fönstervivan. Jag älskar primulor, alla sorter. Agnes kom med på ett hörn också.

 

och i vardagsrummet blev det en liten söt krukväxthörna. Hitills har katterna inte varit intresserad av dessa faktiskt. 

Det är pelargon, crassula, hemtrevnad och schefflera.

 

Av Margita - 24 mars 2013 17:35

Okej, lite babyvideos är inte heller fel!   

 

Av Margita - 24 mars 2013 08:26

Idag kommer det hem några galna katt-tanter till mig!   

Vi ska prata katt, katt, katt......mjaaauuu

 

Det är verkligen roligt att ha vänner som man kan få prata av sig med om allt som rör katter. Andra människor som inte har katter, eller djur för den delen, kan nog annars undra om man blivit lite rubbad.   

 

Men faktum är att det djur man har blir som en familjemedlem. De betyder så otroligt mycket.

 

Jag går just nu i vånda eftersom jag bestämt att Alice ska omplaceras. Mitt hjärta säger NEJ!! men mitt förnuft säger JO! Jag bor i en mindre lägenhet nu och med tanke på att katter har revir så blir det lite trångt. Sen är jag nybliven sjukpensionär och det betyder i sin tur ganska så lite pengar och för att överhuvudtaget ha råd att ta kullar i framtiden måste jag dra ner på antalet katter här hemma.   

 

Ge mig ett stort hus någon!!.......och mer pengar!!   


Fina, fina Alice - flytta inte hemifrån!   

 

Av Margita - 23 mars 2013 19:45

Häromdan köpte jag lite nya kattvänliga växter till mitt hem. Jag har saknat att ha grönt i fönstren.

Men nu har det blivit lite.

 

Hittade också ett kattgräs som blev mäkta populärt hos katterna!   

 

 


Av Margita - 22 mars 2013 13:28

Lilla Alice är nu kastrerad och mår jättebra. Första dagen efter operationen sov hon mest, men nu är hon sig lik. Minus alla löpskrik då   

 

Jag tror hon kommer att bli världens gosekatt vad det lider. Samma dag hon kom hem lade hon sig på min mage och vi vilade tillsammans.   Det har hon aldrig gjort förut.

 

Men Agnes var ju inte glad åt det förstås. Hon fräser åt Caelyn - tala om missriktad illvilja   Skämt åsido, jag tror Agnes reagerar främst på de "hemska" dofter som Alice avger när hon varit hos veterinären. Fräset kommer att lägga sig. 

Det har inte hänt så ofta heller för den delen, men det är faktiskt lite smålustigt att observera katterna när de blir sura. Agnes kan verkligen bli sur, hela hon förändras till en riktig surkart!     

 

Katter har ju också rätt att visa känslor, eller hur? 

 

Tillbaka till Alice. Hon vägrar ha på sig den där förödmjukande tratten och den här bodyn som matte tog på henne....ja, vad säger man. Alice gjorde sitt bästa att skrämma mig genom att morra, det gör hon aldrig annars! Men matte fick på den här till slut. Vad bra tänkte jag!

 

Jag hatar matte!!

 

Så kom jag hem från en promenad och då ser Alice ut så här:

 

 

Haha, matte är lurad - igen! 


Av Margita - 21 mars 2013 15:03

Jag antar att ni också har några låtar där igenkänningsfaktorn är väldigt stor.

 

Det här är en sån låt för mig. Närhelst jag hör den blir jag både sorgsen och lycklig på samma gång.

 

För mig handlar det om två smärtsamma skilsmässor som både gjort ont och som samtidigt byggt upp mig och gjort mig till den jag är idag: en tjej med självkänsla, vilket jag inte haft innan. Ibland är uppbrott tyvärr nödvändigt.


Det är Niklas Strömstedt som sjunger denna livsbejakande lite sorgliga sång. Lyssna och varför inte sjunga med. Texten finns nedanför videon!   

 

 

Här är jag

Jag står på benen

Varje dag är lusten stor

Att leva här i kroppen där jag bor

Ve o fasa

Världen rasar

Visar upp sitt rätta jag

Försvinner bort o tar vad hon kan ta.

Jag tar ingenting för givet

Sånt är livet, sånt är livet

Färgar himlen svart o röd

Nöd blir lust, lust blir nöd

Hjärtat tomt o övergivet

Sånt är livet, sånt är livet

Gå en annan väg o sen

Lev igen, lev igen

Här är jag

Jag känner lyckan

Hon ska bli min bästa vän

Sova på min arm i gryningen

När jag säger

Det jag känner

Tar jag hand om kärleken

Vem kan veta vad som händer sen?

Jag tar ingenting för givet

Sånt är livet, sånt är livet

Färgar himlen svart o röd

Nöd blir lust, lust blir nöd

Hjärtat tomt o övergivet

Sånt är livet, sånt är livet

Gå en annan väg o sen

Lev igen, lev igen

Sånt är livet

 

Jag tar ingenting för givet

Sånt är livet, sånt är livet.

Färgar himlen svart o röd

Nöd blir lust, lust blir nöd

Hjärtat tomt o övergivet

Sånt är livet, sånt är livet

Gå en annan väg o sen

Lev igen

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards