S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under april 2013

Av Margita - 20 april 2013 08:22

Försöker få lite ordning på alla mina bilder och filmer i datorn men det enda som tycks hända är att jag fastnar vid alla små filmer jag har.

 

Den här till exempel.

Den är underbar, utstrålar harmoni så att jag blir gråtfärdig av lycka!   


Av Margita - 18 april 2013 17:47

Senga's Caleana Calypso har varit på parning.

 

Hoppas verkligen det blir kattungar.     

Väntan är lång.....först efter ca 3 veckor kan man se på honan om parningen tagit. 

Det här är honan som Calypso träffat.

Chanteeila's Christa. Visst är hon snygg?!

 


Av Margita - 18 april 2013 10:01

Vilket underbart par!

Det sägs att sibiriska katter är förhållandevis lättlärda så vad väntar jag på?   


Av Margita - 17 april 2013 16:13

När mina barn var små och vi bodde på landet utanför Strömstad så hade vi ett tag en liten katt som vi kallade Sigge.

 

Han fick vi hem alldeles för tidigt vet jag nu och det märktes tror jag. Han lyckades aldrig få fullt förtroende för oss.

Men han var en sötnos!  

 Dottern min är också en sötis!   Här är hon 6 år gammal.

 

 

Av Margita - 17 april 2013 09:14

Alltså, Simon's Cat - jag tröttnar ju aldrig. Mitt i prick som vanligt. Fast min TV har klarat sig - än så länge.....  

 


Av Margita - 16 april 2013 20:42

Det finns en sibirisk hona i Polen hos Colour Foot som jag följt sen hon var nyfödd. Det var mycket nära att jag köpte henne eftersom jag blev störtkär i henne. Hon har utvecklats enormt fint och är en riktig fin sibbetjej i mina ögon.

 

Nu ska hon få träffa en lika tjusig sibirisk kille. Vad månde det bliva av dessa två?!

Mitt ha-begär kommer antagligen att vara stort!!   


Här är Febe, min absoluta favorit bland alla sibbetjejer som jag vet om just nu!

Febe är till vänster och den tilltänkta dejten till höger.

 

Av Margita - 16 april 2013 16:32

Idag gick det finfint att jobba med jorden. 

Det blev lite gjort förutom att dynlådan kom på plats.   

 

Till vänster om dynlådan tänker jag ha en liten kompost.

 

Vinbärsbuskarna och rabarbern har fått gödsel och ny jord. Tycker de säkert om!

 

På vägen hem passerade jag dessa ismonster som inte vill släppa taget om berget!   

  


Härligt att äntligen säsongen kan börja. Imorgon tar jag mig dit igen och då tänkte jag förbereda jorden för sådd. Kanske jag också hinner så lite persilja. 




Av Margita - 16 april 2013 09:41

Oh Boy, vilket vackert väder idag!! Så här glad blir jag!   


Odlingen -

here I come!   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards