S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2014

Av Margita - 18 januari 2014 20:14

Längesen jag bjöd på en video, så varsågoda!


Av Margita - 18 januari 2014 14:00

Hiss & Diss 


Nä, där går jag bet...


Kan inte komma ihåg alla filmer jag sett genom åren så det får bli ett jättetråkigt inlägg det här.


Jag hissar och dissar inga filmer alls......


  

Av Margita - 18 januari 2014 11:14

Nu har jag fastnat på ett avsnitt i kursen PawPeds.....

Det ska göras ett sk utvärderingssystem.


Man ska jämföra sina avelsdjur och ge poäng för olika egenskaper.

Låter enkelt men jag har fastnat redan i början där ett index ska plockas fram och jag har ännu inte fattat hur man får fram det där indexet - hur jag än läser texten i kursen om och om igen.

Jag har frågat läraren också men jag förstod inte svaret....


ÄR JAG DUM ELLER!?!     


Haha...men NU tror jag äntligen det börjat lossna lite i mina hjärnceller för jag har kommit igång att lista de egenskaper jag tycker är viktiga hos mina avelskatter.

Resten löser sig med tiden....det är jag säker på! 

Bara inte ge upp! 

 

Av Margita - 17 januari 2014 12:43

 

Eller hur?!    

Av Margita - 17 januari 2014 08:00

Tipsa om vad du vill som har med film att göra


Göteborgs Filmfestival!

 

Tro mig, väl värd ett besök!

 

Vi ses där! 

 

 

Av Margita - 16 januari 2014 18:36

Om du fick leva i en film, vilken väljer du?

 


Men hjälp, vad svårt!?

 

Det finns ju en del filmer att välja bland....  

 

Men om jag tänker mig att jag väljer genre först....ja men då vill jag vara med om nåt riktigt romantiskt.

Filmen jag först kom att tänka på är:

 

"Broarna i Madison County"


men den är så sorglig så den lämnar jag åt sitt öde....

 

Nä....

 

haha....det får bli....ta da....

 

"Sömnlös i Seattle" med Meg Ryan och Tom Hanks i huvudrollerna!

Japp!

Superromantisk film där de hittar sin själs älskade!   

 

Då ska jag vara Meg då....



Se här vad andra har valt för film!

Av Margita - 16 januari 2014 16:49

Min vän Rebecka driver


Parrotmusic

 

och har nu en kampanj för att rädda de hotade arterna av olika papegojor.


Köp en teckning som målats av 


BEBIS

 

Fakta om Bebis: 

Art: Ecuador amazon, som är en typ av Gulkindadamazon (Amazona autumnalis)

Född: 2007-06-05

Ordförråd: Hej, hejdå, kom, nej, ja, oj oj oj, musse, kom hit, bra, Bebis, braa bebis, vad säger Bebis? jaaaa puss puss, nej fy dig!, Noa, vad säger Musse? Vov vov vov, bra duktig kille!, ååh gott gott, varsågoda, ska du smaka?

Trick: Tacka med foten. Plocka upp saker, slänga skräp, måla tavlor,

under inlärning; plocka varor i kundvagnen, sparka boll.

Texten här ovan hämtad från Rebeckas hemsida.

 

 

10% går direkt till World Parrot Trust och Fly Free- ett projekt som jobbar för att stoppa den illegala handeln och smugglingen av papegojor, och rädda de utrotningshotade arterna i det vilda.

 

Så gott folk, knalla in till Rebeckas hemsida och hjälp till att bevara de vilda papegojorna!

 

Av Margita - 15 januari 2014 14:02

Detta måste jag ju berätta för er!   


Jag har släkt i USA. För att göra det enkelt för mig så kallar jag alla för kusiner, men det är inte helt rätt om vi nu ska vara så strikta. 


Det är min mamma som har amerikanska kusiner från släktingar som emigrerade under tidigt 1900-tal till Pennsylvania i USA. Nu har vi släktingar lite överallt. Både i Maryland, Florida, Kalifornien och Oregon.

Plus att två kusinbarn till mig valt att bosätta sig i Canada.   


Nåväl, till historien då kanske....


En av alla dessa "kusiner" heter Jeff. Han är väl några år yngre än mig och har två syskon, Gretchen och Ben. 

Jag träffade Jeff och Gretchen när jag var över i USA 1970 och då var deras mamma gravid med Ben.

Sen träffades vi också året efter, 1971, när jag bodde en tid hos släktingar i Florida.

Syskonen bodde också hos oss då och Gretchen och jag delade rum och hon var inte gammal då....

Så här minns jag dem:

   

och så poserar jag   

 

Hmmm....om jag skulle ta mig till solskenshistorien nu och inte bli så långrandig!!   


Jag har kontakt med flera av släktingarna via Facebook och häromdan berättade Jeff denna rörande historia:


"När jag flyttade från Californien till Oregon kunde jag först inte ha med mig min katt Ollie. Därför fick han tillfälligtvis vara hos en släkting. Men tyvärr rymde Ollie därifrån.

 

Det var för 1,5 år sen....


Så fick min dotter Lily ett telefonsamtal från någon som sade sig ha en katt där som var hennes. Katten hette Milo och det stämde ju inte eftersom deras katt hette Ollie. 

Men så fick hon ett samtal till och då kom Lily ihåg att Ollie hade blivit chippad, när de fått honom, med hennes telefonnummer!

Och med en beskrivning av katten från det katthem den nu vistades på så visade det sig att det verkligen var vår katt Ollie!"

 

Är det inte underbart!


Viktigt att alltid chippa katten!

 

Här är Jeffs son Jason med deras älskade katt Ollie som verkar känna igen sin gamla familj.

   


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards