S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2014

Av Margita - 21 februari 2014 10:02

Ikväll kl 20.00 drar jag en vinnare i min tävling om te och teburk hos Tefrossa!

 

Vill du vara med så går du in på denna sida.



LYCKA TILL!


Av Margita - 21 februari 2014 08:00

Tipsa om något intressant som har med musik att göra

 


Vad skulle det vara undrar jag?? 


Ok då, kommer inte på något mer än en video med musik från Thailand, och vad säger ni, helt fantastiskt, eller hur?!






Av Margita - 20 februari 2014 15:42

Detta är ett sponsrat inlägg.


Nu har man bestämt i EU att man i reklamen inte längre får säga att något är "nyttigt". Det tycker jag är bra. För ordet kan ju faktiskt missbrukas. 

Är man slarvig så kan nästan vad som helst anses vara nyttigt. 


Men reklammakarna ligger inte på latsidan. Då hittar de ju bara på andra varianter -  förstås.

Som en liten trudelutt om Pågens ljusa bröd laddat med fullkorn.  



Nedanstående bröd passar bra till att rosta, vilket jag sällan gör, eftersom jag inte har någon brödrost....

Skulle kanske skaffa mig en? Men jag tycker det är så mycket apparater överallt. Mitt kök är inte stort så jag får hushålla med utrymmet. Fast man kan ju alltid rosta i stekpannan! Går faktiskt lika bra, gött blir det med!! Gjorde jag ofta när jag var ung. En klick ost och en bit skinka och vips har man nästan en Croque Monsieur...det var poppis på 70-talet förstår ni....  

  

och vet ni? När ni stoppar en bit av ovanstående bröd i munnen så kanske vetet växt precis utanför Glimmingehus i Skåne. Det var ju inte illa!   

 


Av Margita - 20 februari 2014 10:45

 Om du fick spela vilket instrument du ville och vara grym på det, vilket blir det?

 


Jag spelar redan lite piano och ytterst lite gitarr men fiol är vad jag skulle vilja kunna spela så där otroligt flott som en del kan! 


 

Av Margita - 19 februari 2014 21:43

Vill bara påminna om min pågående tävling....

Sista tävlingsdag är på fredag!


Passa på att få chansen att vinna underbart gott te från Tefrossa!

Gå in här och anmäl dig till tävlingen och lycka till!

 

 

Av Margita - 19 februari 2014 14:23

Berätta om ett härligt minne kopplat till musik


Härligt och härligt, vet inte om jag ska benämna det så, men i brist på andra minnen så får det ändå bli detta:


Vill inte gå in på detaljer, men några år innan min skilsmässa från barnens far, så lyssnade jag mycket på ELO, Electric Light Orchestra. Jag verkligen sög in musiken, texten och peppade mig framåt till att våga ta språnget ut i singellivet igen. Det var jobbigt kan jag lova. Jag är väldigt familjekär och har alltid önskat mig en stor, varm familj. Men varken jag eller min dåvarande orkade. Vi hade nog med oss själva så att säga, så även om vi båda önskade nåt annat så hade vi helt enkelt inte förmågan.

Det är sorgligt, men på plussidan är ändå att vi båda idag mår bra. 

Och vi kan träffas utan att det händer konstigheter. 

Det tycker jag är skönt.


Här är de låtar som nog berörde mig mest då. De talade liksom till mig och sa att det är nödvändigt att göra det du måste göra, även om det gör ont.



och den här låten fick mig att börja dansa, drömma mig bort och sträva efter ett helare jag....  


Av Margita - 18 februari 2014 18:01

Jag är inte så mycket för IKEA. Tycker det är roligare att hitta udda möbler på second hand eller andra möbler som är lite mer udda. Fast de är ofta dyra.


Men nåt som IKEA är bra på är smarta lösningar!


Den biten älskar jag med IKEA.

Så när jag var där för ett tag sen fick jag se en lösning på ett STORT problem som jag har här hemma.

Nåja, stort och stort....  

Allt är ju relativt, eller hur?!


Jag bor i ett hyreshus, i en lägenhet som ligger i vinkel mot ett annat hyreshus. Det i sin tur innebär att jag från min balkongdörr har utsikt rätt mot en trist husfasad. Jag som älskar grönt och vackra vyer (jo, husfasader k a n vara vackra, men inte precis vid min balkongkant )  , nej, jag älskar som sagt inte precis den utsikten så jag gör allt för att dölja den så mycket som jag nånsin kan.


På balkongen har jag satt upp ett vackert balkongskydd, men det döljer inte utsikten inifrån lägenheten.


Men så hittade jag då på IKEA, en slags gardin, för endast 19 kr!!

Och den fungerar jättebra!

Lätt att sätta upp också och nöjd blev jag!


Gjord av enkelt papper, här helt upprullad

Längden reglerar jag elltefter humör.... 

 

Helt nerrullad på kvällen, då slipper jag insyn från huset mittemot som annars ser rätt in i mitt vardagsrum. Det gör de i och för sig genom det andra fönstret men soffan är vid balkongdörren, så tji fick mina grannar!   

  

Jag tycker detta blev en väldigt lyckad lösning, estetiskt sett mycket bättre än det tygskynke jag hade hängande där förut! 


Av Margita - 18 februari 2014 09:15

Vad säger andra människor när du sjunger? (Kanske vågar du till och med visa ett klipp när du sjunger?)

 


Haha...jag tycker det är roligt när det blir personligt så jag tänker bjuda er på min skönsång....

Den här videon spelades in för ett tag sen. Det är en välkänd japansk sång som jag lärt mig av en brevvän jag hade som heter Yuji Nishimoto. Han bodde i Tokyo i Japan och vi brevväxlade i flera år med varann. Vi utbytte både brev, foton och kassetter. Det var så jag lärde mig denna sång.

Den handlar om hur vackert det är när körsbärsträden blommar.



 

För fler inlägg i denna utmaning gå hit!


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards