S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

En liten tripp igen

Av Margita - 6 augusti 2014 19:46

Som sagt, det är sommar, även om jag idag för första gången fick en känsla av liiiiite höstluft, och det där med bloggandet hackar sig fram. 


Var en sväng över till syster och fick mig serverat underbart god mat, färska grönsaker, så gott!

Sen blev det en hemmagjord hallonglass....milda makter, smaskens!! 

  

Imorgon åker jag iväg på en 2-dagars tur upp till norra Bohuslän tillsammans med min syster och våra föräldrar. Vi ska till Grebbestad och på fredan ner till Kungshamn. Där blir det kusinträff. Kul!


Min mamma är ju från Grebbestad och även om vi inte har några levande släktingar kvar där så måste vi dit upp åtminstone en gång om året, gärna fler!   


Den här gången ska vi bo på Folkhögskolan och det blir extra roligt. Denna folkhögskola har både min mormor, min moster, min mamma och jag själv studerat vid. För mig blev det en omvälvande period i mitt liv. Jag träffade riktigt roliga människor som jag fortfarande har kontakt med och dessutom var det här som jag och mina barns far träffades. Oj oj vilka tider! Hmmm....1980 var det visst....det är över 30 år sen   


Så återigen blir det en liten paus här....jag är tyvärr inte så flitig så att jag lägger in förtidsinställda inlägg, även om det vore bra. Jag är helt enkelt för lat för det just nu.   


Ha det riktigt bra så hörs vi senare! 



 
 
Vivi

Vivi

7 augusti 2014 10:34

Åhhh vad spännande, vad kul med kusinträff är ni många ? Du har nog skrivit om det ngn gång förut :)
Hoppas du får det toppen och berättar hur det var när du är tillbaka, nu är det ju iaf liiite svalare !
Kramar!

http://www.missvivis.se

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

7 augusti 2014 14:43

Haha, jo, det blir en hel del kommentarer, och när man är borta från bloggen blir det nästan mastigt att komma tillbaka och svara på alla. Men samtidigt är det kul. Det blir lite hatkärlek till bloggen ibland.

Visst är det så, många unga tror att de måste blogga. Tur att man är äldre och klokare hihi.

Du är ute och far en del hör jag. Vad trevligt med kusinträff. Hoppas du har det fantastiskt roligt.
kramar

http://sessie.se

 
luvcatz

luvcatz

8 augusti 2014 18:52

mums :)

ååh va kul, liten tripp down the memory lane :)

http://www.luvcatz.bloggplatsen.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

9 augusti 2014 10:43

Den där glassen såg sjukt god ut :)

Hoppas ni får en bra tripp :)

http://lifeofjohanna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards