S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2014

Av Margita - 25 september 2014 17:35

Där blev det ett ofrivilligt blogguppehåll.

Min dator ville inte släppa in mig och eftersom jag inte kan så mycket kring underhåll och lagning av dator så lämnade jag in den för service.....det hela känns lite skumt faktiskt.


För drygt ett år sen var den också inne på service - för exakt samma sak visade det sig.

De säger att jag haft 2 olika virusprogram igång samtidigt och det gör att datorn strular.

Men jag vet med mig att jag inte haft det. Fast då säger de i affären att jag kanske godkänt någon programvara utan att jag vetat om det. Så kan det kanske vara. Men det hela stör mig. 


Betala 500 kr för att jag ska kunna komma in i datorn igen, men datorn ger fortfarande samma mysko meddelande om att batteriet håller på att ta slut. Men det hade de i affären inte sett säger de....men den texten kommer ju fram varje gång jag loggar in   


Känns inte alls bra, är datahandeln kanske ungefär som bilhandeln? Jag vet inte mycket om underhåll av varken bilar eller datorer och för det kan jag kanske bli rejält lurad? Är det så tro?? 


Och förresten så sa de i affären att mitt virusprogram var uppdaterat. Men när jag loggar in så säger microsoft att jag är oskyddad och måste uppdatera. Jag blir galen....  


Kan inte en dator bara fungera? Det var enklare förr....  

Av Margita - 22 september 2014 09:30

Min söta dvärgsyrén "Palibin" som jag har i kruka på min balkong har fått sin vackra höstfärg. 

 

 

Av Margita - 21 september 2014 21:00

Jag har i många år velat göra nån slags vandringsresa. 

Att ligga på en strand och bada hela dagarna är inte min grej.

Jag vill utforska och se mig omkring.

Fast det utesluter inte ett bad om kvällen eller tidig morgon!   


Italien är ett land jag aldrig varit i och det lockar. Där finns så många olika platser jag vill se så det blir svårt att välja, men nu har jag hittat en vandringsresa som verkar underbar.

Fast jag är liiiiite tveksam till rutten....på vissa sträckor stupar det rätt bra...

se här:

 


Men å andra sidan verkar det ju vara rätt gott om plats men jag tror min höjdrädsla skulle göra sig påmind. Men det lockar samtidigt!

Att vandra är så skönt och är också ett underbart sätt att ta in ett land eller ett landskap. 

Man upplever dofter och vyer på ett helt annat sätt än om man bara skulle köra förbi i bil till exempel.


Visst skulle det vara skönt att trotsa höjdrädslan för att få denna belöning!

 

   

Det finns många vandringsresor att välja mellan bland annat hos wiresor.se.

Och tänk att få äta middag här efter en vandring. Inte illa!

 

Vilken vandring skulle du helst vilja göra? Eller du kanske inte alls vill vandra?


Av Margita - 19 september 2014 20:20

Förra sommaren lovade jag mig själv att bada denna sommar och det har jag ju gjort.


Men jag lovade inte mig själv att bada när det är 16 grader i vattnet!     


Jag hoppade nämligen i plurret idag....här är bildbeviset!

 

Det har varit en helt underbar varm och solig dag idag så det är klart jag inte skulle vara sämre än min syster som badade. Men jag kunde inte vara i en längre tid....


Men oj, så skönt efteråt!! Nu är jag frälst, jag kommer att bada bada bada hädanefter!   


Här var vi, Sundhammar, som ligger nära Ytterby.

 

Efter badet blev det god middag hos syster tillsammans med våra föräldrar och då blev det givetvis canasta också! Utomhus. Så härligt! 



Av Margita - 19 september 2014 10:03

Idag fyller den här lille krabaten 33 år! 

Grattis min son!   

På bilden är du bara nån dag gammal.

 

 


Här är du och jag. Du är i 2-årsåldern

 

Vid Marstrands fästning, du är i 6-årsåldern och vi hade besök av Ria från Belgien. 

 

 


På mosters trygga axlar vid badplatsen i Grebbestad. Du är ca 9 månader. 

 

Av Margita - 16 september 2014 20:24

Jo, det blev till slut att jag tog mig bort till mamma och pappa för att lata mig i solen!   

Innan hade jag tvättat mitt hår och det var skönt minsann. 


När jag kom hem från solandet fick jag lite energi och fortsatte med att få ordning på mina foton (detta projekt kommer att ta låååång tid misstänker jag).


Jag läste också en bra bit i boken jag håller på med. Den var så trög i början men nu har det lossnat så snart har jag läst ut den och då ska min syster och jag träffas för att prata om den. Sen väljer vi en ny bok att läsa. Vi har vår egen lilla bokklubb.   


Så summa summarum är jag rätt nöjd med dagen ändå. Speciellt som jag tillåter mig att ha såna här dar. Jag klandrar mig inte och tycker inte att jag är lat eller nåt liknande. Det är så vi människor fungerar och det är bara att gilla läget. 

Förvisso har vi människor olika grad av energi och jag tillhör väl den där sorten som inte har så mycket. Eller det är inte heller rätt att säga så. Jag behöver tid för saker och ting och min takt är inte så rask, det går mer lugnt tillväga. Annars blir jag stressad och sjuk.


Är du nöjd med din dag?

 

 

Av Margita - 16 september 2014 10:42

Idag har jag råkat i handlingsförlamning.....


Hade tänkt åka till odlingen men kom på att jag måste tvätta mitt hår....

sen kom jag på att jag måste fortsätta med mitt arbete att få ordning på alla mina foton....

och så behöver jag dammsuga och våttorka golven...

sen skulle jag ju läsa ut den där boken....


så nu sitter jag här....

och vet inte vilket jag ska välja.....

  



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards