S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2014

Av Margita - 23 december 2014 08:00

Lucka 23


Även djuren kan ha glädje av en dator....


Av Margita - 22 december 2014 08:15

Jag som gärna skulle vilja ha en liten undulat.....  


Av Margita - 21 december 2014 08:15

Operasång! 


Lucka 21


Av Margita - 20 december 2014 20:33

Min dotter och hennes sambo bor ju i Borås och det är inte så förtvivlat långt från Göteborg.

Visserligen bor jag 2 mil utanför Göteborg men det är ju nära ändå. Speciellt om man tar tåget som numer blivit som ett pendeltåg. Jag är inne i centrala Göteborg på drygt 15 minuter.


Så vi bestämde träff i stan idag. Boråsare åker ofta till Göteborg, det är ju också rätt nära.

Sju mil, men motorväg hela vägen, så det går fort.


Vi träffades nära Domkyrkan och åt på Kosmos. Ett ställe jag aldrig varit på men är glad att jag lotsades dit.

Trevlig atmosfär och god mat.

 

 


Portionen var ju enorm som ni kanske ser...jag orkade inte äta upp allt.


När vi laddat ny energi promenerade vi bort till Haga, en underbar gammal stadsdel i Göteborg.


Det är förstås en massa folk där nu och jag gillar egentligen inte att gå omkring i folkmassor, men här känns det istället mysigt. Det är så många roliga och spännande affärer och stämningen är fin.


Det händer kufiska saker, som det här!   

En enmansorkester, han var jättebra och vi skrattade allihopa och alla blev på så gott humör!

Det är sånt vi behöver denna mörka årstid.


  Vid ett stånd bredvid såldes det en massa godsaker, bland annat jättekanelbullar.   

 

När vi nästan gått hela gatan fram kom vi till ett stånd där det såldes hantverk...och jag blev genast så glad i ett hårband. Jag älskar ju hantverk och just såna här hårband är så otroligt vackra.

Ett av dem bara låg där och väntade på att jag skulle prova för att se om jag passade i det.


Ja, så hände det som jag kände på mig. Jag köpte det. En julklapp till mig själv! 


Den här glada tjejen var jättetrevlig och det är hon som har gjort det fina hårbandet.

Hon finns på Instagram som @bifrostart.

Älskar verkligen det hon gör! 

Gå in på hennes instagram och se mer fina saker att önska sig!

  

Här är hårbandet i närbild.

 

Är jättenöjd med det redan. Sitter så bra och det värmer också mot de råa havsvindarna i Göteborg.

Bra där Margita, en fin julklapp till mig själv!   


Av Margita - 20 december 2014 08:00

Lucka 20


En favorit!   


Av Margita - 19 december 2014 15:37

Nu är det snart julafton och konstigt nog så har jag alltid mer saker att göra än vad jag tror.

Mat ska förberedas och lite julklappar, det ska städas osv.


Men jag tar det lugnt. Någon stress existerar inte i min värld. Inte sen jag fick mina svåra panikångestattacker har jag kunnat stressa. Det är ju ett stort plus faktiskt. 


Lugn och ro.

Jag har en liten lista vad som ska göras och inför en sån här stor helg planerar jag varje dag fram till julafton, bara för att undvika att det blir stress.


Kanske jag måste stryka någon uppgift för att inte bli stressad, till exempel skippa julklapp till min dotter.....   dåligt skämt från min sida, vet att hon läser min blogg... 


Idag har jag fått in träning i alla fall och den tänker jag inte skippa. Hälsan går före allt annat.

Jag fick också köpt julklappar till julklappsleken vi ska ha på julafton.

Då är vi hemma hos mig och vi blir inte så många.

Desto fler blir vi på själva juldagen.


Är du stressad inför julhelgen?

 

 

Av Margita - 19 december 2014 08:30

Lucka 19


Bloopers från en av mina favoritserier på TV under 90-talet...



Av Margita - 18 december 2014 22:54

Detta är ett sponsrat inlägg

 

Snart är det jul och jag älskar julen, men jag vet att det finns de som inte alls ser fram mot denna helg.


Att vara alkoholist och klara av julen är säkert svårt. Det "ska" ju drickas en del under helgen.

Till sillen tar vi en snaps och julöl är väl gott till skinkan.


Gott och väl.

De allra flesta av oss klarar av att dricka bara lite grann så att det förhöjer smaken på maten.

 

Men för en alkoholist stannar det inte vid ett eller två glas - de dricker tills de är fulla, rejält fulla dessutom. 


Det säger sig ju självt att det blir de anhöriga som får lida. Nu finns det ju de som faktiskt blir "snälla" när de dricker, men det spelar mindre roll. Det är lika tragiskt ändå. 

Många blir tyvärr våldsamma och det är alltid barnen som drabbas värst.

 

Skönt att vi har Systemet i Sverige tycker jag.

Annars skulle det drickas ännu mer och det behöver vi inte.

 

Jag har själv erfarenhet av alkoholism i min närhet och vet vad det kan ställa till med. 

 

 Så jag hoppas att Systemet får vara kvar och att alkoholen inte släpps lös så att säga.





VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards