S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

En liten film på två små sötnosar!

Av Margita - 26 augusti 2015 19:25

År 2011 föddes min andra sibiriska kattkull.

Det blev 3 små fina krabater, 2 honor och 1 hane.


Honorna fick heta S* Senga's Blossom Bryony och hon heter idag Alida och bor utanför Borås i ett paradis vid en sjö. Där bor hon förresten tillsammans med sin halvbror Arash (Ramsez) från min första kull.

Ida är den kattunge i filmen som har mest vitt vid nosen.


Hon var en livlig och helt ljuvlig liten tjej. Full av tillförsikt och inte rädd för nånting.

Bolo Bolo, som är den andra kattungen som leker i filmen, han var också en tuffing fast backade ibland för sin syster.

Bolo Bolo heter idag Casanova och bor i Uddevalla tillsammans med sin halvbror Amishai, också han från min första kull. 


Den andra honan S* Sengas Blossom Brown Betty, som idag kallas endast Betty, var inte med i filmen. Men det är ganska typiskt. Hon var en liten försiktig katt och höll sig mest i bakgrunden.

Men inte alltid, ibland var hon med på noterna också, men det var mest Bryony och Bolo Bolo som härjade tillsammans.


Den vuxna katten som syns i filmen är förstås kullens mamma, fina Alice.

Hennes stamnamn är S* Tricaliz Alize och hon är mamma till 3 kullar. 

Det är också de kullar jag fött upp.


Hade varit roligt med någon kull till.

Men nu har jag ingen avelskatt så det lär bli svårt! 


Så därför får jag titta tillbaka på lite filmer ibland för återuppliva de härliga stunderna tillsammans med mina kullar.

Kattungar är ju bara SÅ ljuvliga!


 



 
 
Choices by Annie

Choices by Annie

27 augusti 2015 11:40

Men åååå vilka små sötnosar. Kattungar är verkligen ljuvliga.
Här kan jag ibland ångra att vi steriliserade vår vackra Madicken det hade varit så skoj med små söta kattungar. Men kanske var det lika bra.

Tack för din kommentar inne hos mig den värmde jättemycket.
//Annie

http://www.choicesbyannie.com

 
Bengt

Bengt

27 augusti 2015 22:58

Det var inte dumt att visa en film på gullungarna. Det kanske blir bra sömnmedicin för mig. God natt hoppas du sover och drömmer vackra drömmar

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Alvis

Alvis

28 augusti 2015 15:26

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards