S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2015

Av Margita - 3 augusti 2015 12:00

Jag vet inte om jag har fel men jag tycker att blåklockor är sällsynta idag.

När jag var liten och en bra bit upp i åren växte det blåklockor överallt.

Men numer får jag nästan leta känns det som.


För en tid sen när jag hälsade på hos Helena i Rävland (Mickeltass) så växte det faktiskt blåklockor i skogen invid huset. Det kändes så ovanligt så jag var tvungen att ta en bild - som inte blev så bra, men måste visa den ändå.


Kära blåklockor, hur har ni det nuförtiden? Trivs ni inte? 

 

Av Margita - 2 augusti 2015 18:52



Fick plockat lite svarta vinbär på odlingen igår men inser att jag måste gödsla buskarna betydligt mer än vad jag gjort. De är ju på svältdiet   

 


Av Margita - 1 augusti 2015 21:27

Augusti....vart tog juli vägen?


Nåja, augusti börjar bra för mig i alla fall. 

Var på odlingen idag och först var jag riktigt deppig över årets sommar med regn och mördarsniglar.

Det har inte blivit mycket av odlingen kan jag säga.


Men jag blev glad när jag fick pratat med grannen Irene och fick klart för mig att min odling är inte helt värdelös i alla fall. Även om det är mycket att göra på den.


Så efter stunden med Irene fick jag förnyad kraft!   


Jobbade på hela dan och fick en del gjort.


Månadens tänkvärda ord är något som jag själv inte alls levt upp till.

Men ju äldre jag blir desto lättare har jag haft att tänka före innan jag säger något.

Kanske har med ålder att göra.


Önskar att ni får en härlig augusti!

Men först måste ni begrunda det tänkvärda!   

 



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards