S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Stackars Agnes!

Av Margita - 13 februari 2013 13:36

Min kära Agnes är just nu hos veterinären och får dropp.   

Ja, jag är ju inte ledsen för att hon får dropp, det är ju bra, men jag är ledsen för Agnes skull som inte mår bra.

Hon har spytt i två dar nu och har inte kunnat behålla någon mat. Troligtvis är det hårbollar som ställt till det. Hon har en helt otrolig päls som växer i rekordfart och som fäller som ja, jag vet inte vad.

Det hjälper inte att jag borstar henne minst två gånger om dan. Stackars lilla Agnes.

Jag lämnade in henne i morse och de har tagit blodprov och röntgat henne men inte hittat något större. Däremot är magsäcken irriterad och hon har vätskebrist.

Hon får vara kvar över natten och till imorgon. De vill se att hon börjar äta och dricka ordentligt.

Det känns ändå skönt att hon nu får hjälp. Hon har inte varit sig själv de senaste dagarna.

Lilla gumman. Tänk om man ändå kunde prata med de när djuren blir sjuka. Vad mycket lättare det skulle vara.

 

 

 
 
Bellan

Bellan

13 februari 2013 14:19

Oj, lilla gumman då! Vet hur det var när vår Felix var dålig, hade diarré och blev uttorkad. Men det känns ändå skönt när de kommer in och får vård för då vet man att de är i goda händer.
Hoppas hon snabbt blir frisk och pigg igen! Tänker på dig och Agnes!

Kram!
//Bellan

http://bellan-autism-adhd.blogspot.com

Margita

13 februari 2013 18:15

TACK för omtanken! :) Kram

 
Ida

Ida

13 februari 2013 20:17

Stackars lilla kissen! Hoppas hon kryar på sig snart! Inte lätt när husdjuren är sjuka.

SV: Jag gillar våfflor väldigt mycket. Tror jag ska göra det nån dag snart. Hjortronsylt är ju också väldigt gott. Det är tråkigt att det är så dyrt. Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Margita

14 februari 2013 09:34

Tack Ida :)

 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

14 februari 2013 06:20

Vad bra att hon får hjälp!Förstår att det är jobbigt! Hoppas att allt ordnar sig så att hon snart är hemma och pig igen!

Kram

http://www.laghamras.se

Margita

14 februari 2013 09:34

Tack Ann-Katrin! :)

 
Marie

Marie

14 februari 2013 10:11

Stackars Agnes, skönt att hon har en uppmärksam matte som förstår när hon behöver hjälp. Jag hoppas hon piggnar på sig snart, så hon får komma hem igen <3

Kram
Marie

http://blogg.sessans.com

Margita

14 februari 2013 14:22

Tack Marie! :)

 
Jenny

Jenny

14 februari 2013 12:34

Men åh, stackars mysiga Agnes!
Hoppas att hon blir frisk och får komma hem snart!

http://jennyelin.bloggplatsen.se

Margita

14 februari 2013 14:21

Tack Jenny! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards