S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Nu vänder det?

Av Margita - 4 maj 2010 14:08

Har pratat med min gamla handläggare på försäkringskassan och förstått att det kan löna sig för mig att söka halv sjukersättning igen. Fick faktiskt förklaring på varför min förra ansökning inte gick igenom och fick lite råd om hur jag ska tänka.   Hon är helt ok, min gamla handläggare. Jag tror hon blev lika chockad över beskedet som jag blev, då förra året när jag ansökte om deltidssjukskrivning. Beslutet var inte väntat från hennes sida och absolut inte från mig heller! Men nu har jag fått tag på en duktig läkare som ska hjälpa mig. Jag har ju faktiskt två utlåtanden från två olika läkare som förordar deltidssjukskrivning!

Så nu har jag satt igång den processen.

Sen har jag också kontakt med arbetsförmedlingen. Har kommit fram till att jag ska hitta en arbetsplats för att arbetsträna på deltid. Jag är sån att jag slänger ut min situation till "alla" och idag fick jag napp! Vår lilla kiosk här i Målsryd kan tänka sig att ha mig där. Gulp! Det är ju jättebra, vilken lätt början på mitt nya liv. Arbetet nära, inga jobbiga bussresor. Men jag är ändå jättenervös. Känns som hundra år sen jag jobbade!   Fast det heter ju arbetsträna så då får jag ju helt enkelt testa det hela. Får väl hitta på nåt bra mantera så att jag inte blir helnervös!

Hoppas ni har det bra därute! Vet ni, jag kollade på bilder tagna på växtligheten för precis ett år sen. Vi ligger långt efter! Ja, växterna alltså   

 
 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

4 maj 2010 20:31

Lycka till i kiosken! Kan nog bli jättebra! Roligt att träffa en massa folk! Då kan du ju samtidigt göra reklam för dina kommande katt-bebisar!

http://www.laghamras.se

 
Budda

Budda

4 maj 2010 22:46

Vet du hur duktig jag tycker du är??

**räcker över en bukett tulpaner*

Du är en kämpe.

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

5 maj 2010 15:12

*håller med Budda*
Beundrar att du inte ger upp utan kämpar på och jag hoppas hoppas att det löser sig nu med försäkringskassan.
Kiosken hade ju varit jättebra! Det låter bra iaf och är det nära hem brukar man känna sig tryggare, att jobba i kiosk är ju social på ett alldeles lagom sätt, speciellt på sommaren då folk är på gott humör och vill äta glass :D

Du borde testa om du får chansen de är så trevliga starka små djur isländshästar, man sitter itne långt övermarken ;)

Kram

http://www.missvivis.se

 
Budda

Budda

6 maj 2010 22:42

Hej Margita!
Det tog ett slag innan jag förstod vilket halsband du menade.:-)

När börjar arbetet i kiosken? Blir det inom kort eller efter sommaren? Jag tror på dig (det vet du).

Kul att du låtit håret växa. Jag gillar långt hår (har kapat en bit i dag) men håret har blivit tunt. Frissören rekommenderade en axellångfrissyr med uppklippt, för fyllighet.
Jag ska fundera över sommaren. Nackdelen är att jag är så´stor Margita, inbillar mig att långt hår döljer det. Hahaha.

Jag har föresten bokat resebiljett till Götet i sommar. :)Blir buss istället för tåg. 300 kr tur och retur.

Många tankar från Tina
Ps. har haft kattörhängena två gånger nu. Tyvärr är de litet missfärgade i ´silvret´på baksidan, dina också?

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Budda

Budda

8 maj 2010 11:01

Hejsan, lördag förmiddag...vill önska en trevlig helg.

Kram,Tina

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

8 maj 2010 16:36

Hej Margita!

Grattis till praktikplatsen! Vad smidigt att du får vara så nära hemmet! ett tips kan vara att du börjar försiktigt med två timmar om dagen, så att du får känna dig för. Så gjorde jag.

http://emmisibirier.bloggagratis.se

 
Budda

Budda

9 maj 2010 16:08

Hej!
Jag har bokat resa till Götet den 23:e (juli).

Du som gillade halsbandet, vill du ha det? Jag har haft det i flera år, köpt på rea, ett blått och ett grönt. Bara hänger där, användt typ 2 ggr.


Hur mår ni?
Kram.
T

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

11 maj 2010 18:13

Det gäller att hänga med i svängarna...;)
Jag älskar böcker så jag köper dem gärna! Jag ska försöka att hålla utkik efter dina inlägg. :D

Tror du kommer fixa det där med jobbträning galant! KRAM

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards