S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Möte

Av Margita - 14 april 2011 17:52

Idag hade jag möte med "chefen" på Gröna vägen och min handläggare från arbetsförmedlingen.

Mötet gick ut på att utvärdera den tid jag varit där och hur vi ska se framåt. 

"Chefen" sa att hon har sett en förändring hos mig på de här veckorna jag varit där. Nu har jag glimten i ögat tyckte hon och det kan jag väl säga att jag har - det är bara roligt i växthuset. Jag känner att jag är avslappnad och får kraft. Det är helt underbart.

Nu ska jag snart utöka min tid (nu är jag där 2,5 tim 3 dagar i veckan) och målet är att klara av 20 timmar i veckan. Men det är inget som är givet och det får ta sin tid. Skulle det visa sig att jag inte klarar det så är det ingen panik. Då utgår vi från det läget.

Men nu är jag här och jag tar en dag i taget. Det härliga är att det är precis så de jobbar på Gröna vägen också. Jag känner ingen stress överhuvudtaget. 

Men i och för sig ska jag ju jobba mot att tåla lite, trots allt. Efter Gröna vägen planeras att jag ska ut i lättare arbetspraktik. Men som sagt, en sak i taget.

Jag fick frågan vad jag kan tänka mig att arbeta inom. Gissa vad jag svarade?!

Natur förstås - och djur.

Hittade denna sida när jag googlade på handelsträdgård som är en typ av arbetsplats jag kan tänka mig att verka i.

Jag vill gå en kurs i växtkunskap, kanske trädgårdsdesign också.   

Är tillbaka i min ungdoms önskan att bli trädgårdsmästare!   


 
 
Kristina

Kristina

14 april 2011 19:13

Låter underbart! Önskar dig verkligen lycka till!:=)

http://kristinaj.bloggplatsen.se

Margita

14 april 2011 22:22

Tack Kristina! :)

 
Ingen bild

Ellen

15 april 2011 00:01

Det skulle passa dig så bra, trädgårsmästare!

Margita

15 april 2011 16:26

:)

 
Ingen bild

Budda

15 april 2011 00:12

Lyckönskningar!!

Önskar jag kunde säga det om vissa påmitt arbete men man dräneras i bland på all energi, nåja nästan all. Har man det sen tufft själv som jag har och har haft ett tag (och kommer att ha) så gäller det att vila och återhämta när man kan.Ska försöka med det i morgon. :)

Trevlig helg.

Margita

15 april 2011 16:26

Trevlig helg du också, Budda! :)

 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

15 april 2011 06:16

Låter verkligen som din grej! Jag skulle också vilja lära mig er om trädgård och sådd.

Kram Ann-Katrin

http://www.laghamras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards