S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under maj 2011

Av Margita - 25 maj 2011 18:20

När jag ändå är igång och visar videos så måste jag bara lägga ut den här. Så underbar!

Av Margita - 25 maj 2011 18:00

I handeln finns nu några leksaker som blir mer och mer populära. De är rätt dyra men jag tror faktiskt de är värda sitt pris.

Det är vippor i form av fågel, fjäril eller bi. Skillnaden mot vanliga vippor är att de är gjorda på ett sånt sätt att "bytet" rör sig väldigt likt en riktig fågel, fjäril eller bi! Vilket naturligtvis triggar igång katterna! 

Titta här:

På önskelistan för mig och mina katter står nu, förutom ett nytt klösträd, en Da Bird!    

Av Margita - 23 maj 2011 21:27

Ser ni att Alices mage är större än vanligt? Undrar så hur många som ligger därinne och väntar på att få komma ut. 

 

 

       

Av Margita - 23 maj 2011 17:24

och ett kattfoster ser ut så här dag 32 - 38.

 

Fostren är runt dag 29 ca 3 cm långa.  

Fortplantningsorganen är runt dag 38 utvecklade så nu är ju könet bestämt. Undrar så vad Alice gömmer där i sin mage?


Av Margita - 23 maj 2011 09:52

Jag har mina katter försäkrade i Agria och nu har de en tävling med den bästa kattungebilden. Fina priser står på spel och det är klart att det vore väl inte helt fel att få ta emot ett litet pris!  

Fast då måste jag tigga röster  , så gå gärna hit och rösta på Alijakullens två bröder Aram och Aslan!   

Men bara om ni verkligen tycker att bilden är fin!   

Av Margita - 22 maj 2011 17:43

Min dotter fyller 21 imorgon och idag har vi haft kalas här med släkten. 

Jag bakade två olika cheesecakes och en av dem fick flest röster. 

Cheesecake med blåbär, fast jag använde olika bär. Receptet finns i min lilla bok som heter "100 läckra pajer".

 

Av Margita - 21 maj 2011 09:24

Var ute och jobbade lite men gick in igen när det såg ut att bli regn   (det skulle det inte bli här idag   )

Satte på TV:n för att titta på morgonnyheter och kände att jag måste skriva detta inlägg för att få ur mig lite frustration.

Det handlar om kungen och hans eventuella affärer med prostituerade. 

Nu har TV 4 en reporter som säger att han sett en bild där han "tror" att han ser kungen och hans vänner på en stripteaseklubb.

En annan  reporter på TV 4 ringer upp hovets informationschef och intervjuar honom om detta. Och milda makter vad trött jag blev.   TV 4 vill ha nåt slags erkännande men hovet insisterar på att de inte kan kommentera bilden när de inte sett den, vilket jag tycker är helt rimligt. De får tydligen inte heller se den. Men vad i allsin dar är det för tjafs?!?! Så typiskt media! Jag blir arg. Även om det nu är sant att kungen har haft lite tråkiga saker för sig så är han inte mer än människa och det finns väl värre nyheter att diskutera än det, eller?!?   























Av Margita - 20 maj 2011 20:57

Hittade denna roliga video på youtube!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards